شهر خبر

ماجرای ترور آخوندزاده توسط تُندروهای وهابی به روایت آیت الله هاشمی رفسنجانی/ اخطار عراق در خصوص امکان قطع صادرات نفت

ماجرای ترور آخوندزاده توسط تُندروهای وهابی به روایت آیت الله هاشمی رفسنجانی/  اخطار عراق در خصوص امکان قطع صادرات نفت

شرق نوشت: در خاطرات آیت الله هاشمی در تاریخ ۴ آذر ۷۹ آمده است: مسئله فعال‌شدن خط لوله انتقال نفت عراق به سوریه و اخطار عراق در خصوص امکان قطع صادرات نفت، در اعتراض به تحریم سازمان ملل، مورد توجه است. انتفاضه مسجدالاقصی و انتخابات آمریکا، کماکان مورد توجه رسانه‌های جهانی است.

هاشمی‌رفسنجانی در خاطرات روز چهارم آذر از خطبه‌های نماز جمعه تا ماجرای فلسطین و اخطار آمریکا به روسیه در مورد ایران را نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

اکثر وقت را در منزل بودم. وقت با مطالعه و استراحت گذشت. برای اقامه نمازجمعه، به دانشگاه تهران رفتم. خطبه‌ای دربارۀ حَسَد و خطبه‌ای دربارۀ مناسبات هفته، از قبیل بسیج و نیروی دریایی و شهید [سیدحسن] مدرس و وضع اقتصادی و رکود و انتخابات آمریکا و انتفاضه مسجدالاقصی ایراد کردم. بعد از ظهر، آقاجواد، فرزند مرحوم آقا عزیز طباطبایی، [پسردایی همسرم] آمد. از اینکه بدهی او به بانک ملی مشکل‌زا شده، ناراحت است و برای حل مشکل استمداد کرد.

مسئله فعال‌شدن خط لوله انتقال نفت عراق به سوریه و اخطار عراق در خصوص امکان قطع صادرات نفت، در اعتراض به تحریم سازمان ملل، مورد توجه است. انتفاضه مسجدالاقصی و انتخابات آمریکا، کماکان مورد توجه رسانه‌های جهانی است. روسیه، اخطار آمریکا در خصوص فروش سلاح به ایران را رد کرده و گفته که به سیاست خود ادامه می‌دهد. در پاکستان، [انورعلی آخوندزاده] دبیرکل نهضت شیعی، توسط تُندروهای وهابی [سپاه صحابه] شهید شده است.

۲۱۹۲۱۹