شهر خبر

کاخ سفید: گروگان‌های آمریکایی امروز آزاد نمی‌شوند

کاخ سفید: گروگان‌های آمریکایی امروز آزاد نمی‌شوند

ایرنا نوشت: یک مقام کاخ سفید اعلام کرد: انتظار نمی رود شهروندان آمریکایی بخشی از گروه دوم گروگان های آزاد شده در روز شنبه باشند.

این مقام آمریکایی روز شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: اما کاخ سفید همچنان "امیدوار" است که سه شهروند آمریکایی بخشی از مذاکرات آزادسازی گروگان ها در روزهای آینده باشند.

این مقام کاخ سفید ادامه داد: جو بایدن آزادی دو شهروند آمریکایی راتضمین کرد تا مقدمه ای برای آزادی بیشتر گروگان ها باشد. ما در مراحل اولیه قرار داریم و شاهد آزادی حداقل ۵۰ زن و کودک در مرحله اول توافق خواهیم بود.

وی ادامه داد: موضوع آزادی این افراد شامل سه زن و کودک دوتابعیتی که شهروند آمریکا هستند، در روزهای آینده آشکار خواهد شد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بعدازظهر جمعه به خبرنگاران گفت که واشنگتن نمی‌داند که شهروندان آمریکایی که گروگان گرفته شده‌اند چه زمانی آزاد می‌شوند، اما تاکید کرد که "امیدوار است و انتظار دارد که آنها به زودی آزاد شوند."

وی توضیح داد که نمی‌داند سه آمریکایی از جمله ابیگیل ادان چهار ساله که در دسته زنان یا کودکان قرار می‌گیرند، چه زمانی آزاد می‌شوند، اما تایید کرد که "انتظار دارد این اتفاق رخ دهد."

او درباره احتمال آزادی این سه آمریکایی گفت: «امید و انتظار من این است که به زودی این اتفاق بیفتد.»

مقامات امیدوارند که این سه شهروند آمریکایی بخشی از مذاکرات آزادی حداقل ۵۰ زن و کودک باشند.

به گزارش ایرنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم اسرائیل، سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری با آتش بس موقت ۴ روزه موافقت کردند که ۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آن‌ها آزاد خواهند شد. تعداد آزادشدگان در مراحل بعدی اجرای توافق، افزایش خواهد یافت.

آتش‌بس موقت چهار روزه میان رژیم اسرائیل و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح امروز جمعه (به وقت محلی) آغاز شد. این آتش بس موقت قرار بود روز پنج‌شنبه ساعت ۱۰ به وقت محلی در غزه اجرایی شود که به دلیل آنچه مسائل فنی و لجستیک عنوان شده با یک روز تاخیر از امروز جمعه در غزه اجرایی شد.

گروههای مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه بوده و حمایت غرب از این رژیم به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی داده است.

310310