شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#امور خارجه#وزیر امور خارجه

فلسطینی‌ها امنیت نداشته باشند، «اسرائیل» هم روی امنیت را نخواهد دید

فلسطینی‌ها امنیت نداشته باشند، «اسرائیل» هم روی امنیت را نخواهد دید

ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه اردن با بیان اینکه اسرائیل به هر کسی که با آن رژیم از نظر سیاسی متفاوت باشد، حمله می‌کند، گفت: در صورتی که فلسطینی‌ها از امنیت برخوردار نباشد، اسرائیل نیز روی امنیت را نخواهد دید.

به نقل از اسپوتنیک عربی، «ایمن الصفدی» در دیدار با جواو کراوینیو وزیر امور خارجه پرتغال و همچنین تانیا فایون وزیر امور خارجه اسلوونی گفت: امنیت جز از طریق حل بحران و اجرای راه حل تشکیل دو کشور برقرار نخواهد شد.

وزیر امور خارجه اردن با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی نمی تواند فراتر از قوانین بین المللی بماند، افزود: اسرائیل به هر کسی که از نظر سیاسی با آن رژیم مخالفت کند، حمله می کند.

ایمن الصفدی تصریح کرد: امسال خونین ترین سال طی ۱۰ سال گذشته برای فلسطینی ها بوده است.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفت اکتبر(۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد که رژیم صهیونیستی در واکنش به آن، مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد.

جنایات رژیم صهیونیستی واکنش شدید مردم آزاده جهان و مسلمانان را در سراسر جهان در پی داشت و بسیاری از دولت ها و نهادهای بین المللی نیز مجبور به تبعیت از افکار عمومی و محکوم کردن این جنایات شدند. با وجود فشار افکار عمومی جهان، بسیاری از دولت های غربی از جمله دولت های انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا بر حمایت همه جانبه و بی قیدوشرط از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تاکید کردند.

رژیم اشغالگر اواخر هفته گذشته، شکست در عملیات خود علیه مقاومت فلسطین را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد. آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (به وقت محلی) آغاز شد.

310310