شهر خبر

رکورد پرواز از آسمان ایران شکست / ایران، نقطه ترانزیتی کشورهای دیگر خواهد شد

راه و مسکن رکورد پرواز از آسمان ایران شکست / ایران، نقطه ترانزیتی کشورهای دیگر خواهد شد

وزیر راه و شهرسازی از شکسته شدن رکود پروازهای عبوری از آسمان ایران خبر داد.

در دوران کووید ۱۹، بسیاری از صنایع و شرکت‌ها تحت تأثیر واژگونی بازار و کاهش درآمد قرار گرفتند و حمل و نقل هوایی نیز از جمله آن‌ها بود. بر اساس گزارشات جهانی، تعداد سفرهای هوایی در سراسر دنیا به شدت کاهش یافت و شرکت‌های هواپیمایی بسیاری از برنامه‌های پروازی خود را لغو کردند.

وزیر راه و شهرسازی از شکسته شدن رکود پروازهای عبوری از آسمان ایران خبر داد و گفت: به شرکت‌های هواپیمایی خارجی برای فعالیت در ایران، آزادی خواهیم داد.

مهرداد بذرپاش در حاشیه آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه فرودگاه امام خمینی (ره)، اظهار کرد: در بخش خدمات فرودگاهی وقتی می‌توانیم از یک کریدور خوب ترانزیتی صحبت کنیم که سایر اعضا هماهنگ باتوسعه زیرساختها باشد.زیرساخت فرودگاهی، خدمات فرودگاهی خوب می‌خواهد که بخشی از آن به نرم افزار است که به صورت موازی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه بعداز ایام کرونا رکورد پروازهای عبوری از ایران طی ماه گذشته شکسته شد، گفت: این امر نه تنها درآمدهای خوبی را نصیب ایران می‌کند، بلکه بیشتر پیام ایمنی و امنیتی است که در ایران به سرمایه‌گذاران کشورهای دنیا و فعالان اقتصادی منتقل می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در مذاکره با نیروهای مسلح بحث پروازهای عبوری با سرعت مناسبی پیش می‌رود، افزود: تا پایان سال تعداد هواپیماهای فعال کشور دو برابر می‌شود. سیاست وزارت راه و شهرسازی تامین هواپیما و توسعه ناوگان توسط بخش خصوصی است.

بذرپاش همچنین در خصوص پروازهای فرودگاه امام یا آور شد: در برخی روزها ۱۷۰ پرواز در فرودگاه امام انجام می‌شود و در برخی مواقع شلوغ سال به روزانه ۳۰۰ پرواز افزایش می‌باید.

وی با اشاره به توسعه ناوگان هوایی کشور، گفت: وقتی بستر توسعه پروازها مهیا می‌شود، دولت ایران به ایرلاین‌های خارجی با دادن آزادی ها، پروازها را افزایش می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: خیلی از کشورها ایران را به عنوان نقطه ترانزیتی انتخاب خواهند کرد و ما سایر خدمات فرودگاهی را به ایرلاین‌های خارجی ارائه می‌دهیم. به این ترتیب فرودگاه امام به مبدا مقصد پروازی شرکت‌های هواپیمایی خارجی تبدیل خواهند شد.