شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلودگی هوا#تهران#استان تهران

مقصران آلودگی هوا دستگیر می‌شوند

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: اگر به این نتیجه برسیم که سازمان‌ها مرتکب تخلفاتی در خصوص اجرای قانون هوای پاک شدند، قطعا نسبت به تعقیب قضایی اقدام می‌کنیم.

ایسنا: ابوالفضل نیکوکار درباره اقدامات معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در خصوص آلودگی هوا و اجرای قانون هوای پاک گفت: ما تذکر لازم را به سازمان‌های مربوطه دادیم و درحال‌حاضر گزارش‌هایی از بخش‌های مختلف سازمان‌های مربوطه ارائه شده است. در حال گزارش گیری و جمع بندی هستیم. اگر به این نتیجه برسیم که سازمان‌ها مرتکب تخلفاتی شدند، قطعا نسبت به بررسی‌های قضایی و تعقیب قضایی اقدام می‌کنیم.

وی افزود: همانطور که قبلا اعلام شد اوایل امسال رای محکومیت ۵ نفر از مدیران وقت دستگاه‌های مختلف به لحاظ عدم اجرای قانون هوای پاک صادر شد و رای آنها در دادگاه تجدیدنظر قطعی و اجرا شد. کلیه سازمان‌ها هم از آن مطلع‌اند و اگر ترک فعل کنند مورد تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

نیکوکار ادامه داد: سازمان‌ها در خصوص اجرای قانون هوای پاک تکالیفی دارند و باید آنرا اجرا کنند. ما تکالیف را احصا و ابلاغ کردیم. برخی از سازمان‌ها گزارش دادند و اعلام کردند که چه کارهایی انجام دادند. به عنوان مثال در شهریورماه امسال وزارت صمت شروع به تولید خودروهای هیبریدی کرد و جایگاه هایشان در سطح شهر مشخص است. این امر اثر برخی از عملکردهاست که باید وسیع شود تا ما اثر بیشتر آن را از هواشناسی بگیریم و به امری که چندین سال مغفول مانده سرعت ببخشیم.