شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حماس#فلسطین#غزه

افزایش محبوبیت حماس در پی عملیات طوفان الاقصی

افزایش محبوبیت حماس در پی عملیات طوفان الاقصی

ایسنا نوشت: یک رسانه صهیونیستی به افزایش محبوبیت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نتیجه جنگ غزه و عملیات دلاورانه آن علیه رژیم اشغالگر اذعان کرده‌است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره نوشت: اهالی نوار غزه در پاسخ به سوالی درباره محبوبیت جنبش حماس بعد از جنگ، همگی حمایت خود را از این جنبش و فرماندهانش و رهبران آن اعلام کردند.

در همین راستا، مرکز  تحقیقات و توسعه جهاد عرب (اوراد) نظرسنجی را در کرانه باختری و نوار غزه در مورد جنگ فعلی انجام داد.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که جنگ غزه منجر به افزایش محبوبیت جنبش حماس شده‌است.

نتایج این نظرسنجی نشانی می‌دهد که در نتیجه جنگ، حمایت از حماس علاوه بر نوار غزه در کرانه باختری در سطح بالایی قرار دارد طوری که ۹۰ درصد اعلام کرده‌اند حامی این جنبش هستند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز در تایید پیروزی مقاومت فلسطین در جنگ اعلام کرد که جنبش حماس همچنان قدرتمند بوده و بر نوار غزه تسلط دارد.

این شبکه اذعان کرده است که اگر آتش‌بس فعلی ادامه یابد، این حماس خواهد بود که پیروز می‌شود.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی همچنین نوشت: کسانی که از نابودی حماس صحبت می‌کردند باید امروز را ببینند؛ چراکه این جنبش ثابت کرد همچنان قدرتمند است.

این رسانه صهیونیست همچنین آورده است: گردان‌های القسام موفق به تحمیل آتش‌بس در نوار غزه شد. القسام راه اسیر کردن در زمان و مکان مشخص را می‌داند.

ساعاتی پس از اجرای آتش‌بس موقت میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در غزه، از روز جمعه، انتقادها در داخل این رژیم به دلیل دست نیافتن به اهداف اعلام شده از جنگ بالا گرفت.

بامداد چهارشنبه و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند.

طبق توافق تبادل اسرا که جمعه مرحله اول آن اجرایی شد، در مقابل آزادی هر اسیر اسرائیلی، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند.

این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد.

صبح جمعه و در اولین روز از اجرای آتش‌بس، هزاران نفر از مردم فلسطین که در پی حملات شدید رژیم صهیونیستی مجبور به ترک خانه‌های خود در شمال غزه و حضور در جنوب این باریکه شده بودند، بار دیگر به محل زندگی خود بازگشتند.

311311