شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#یارانه#یارانه نقدی

برنامه جدید دولت برای افزایش یارانه نقدی / چه کسانی یارانه نقدی ۱ میلیونی می‌گیرند؟

اقتصاد برنامه جدید دولت برای افزایش یارانه نقدی / چه کسانی یارانه نقدی ۱ میلیونی می‌گیرند؟

معاون بهداشت وزارت بهداشت از اجرای طرح ارتقای وضعیت تغذیه کودکان زیر ۵ سال خبر داد.

در بسیاری از کشورها، دولت‌ها از برنامه‌های یارانه نقدی برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند. یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به گیرنده است که به صورت پول نقد یا از طریق کارت‌های بانکی انجام می‌شود. این برنامه‌ها برای ترغیب افراد به پرداخت مالیات، کاهش فقر و تشویق بهترین استفاده از منابع جامعه، به کار می‌روند. بسیاری از این برنامه‌ها از محدودیت دریافت تمایل دارند و تحت شرایط و دستورالعمل‌های خاصی تعیین می‌شوند تا به هدف موردنظر دست یابند. این برنامه‌های یارانه نقدی غالباً به عنوان یک پشتوانه مالی برای کسانی که به دلیل شرایط اقتصادی نیاز به کمک دارند، عمل می‌کنند.

حسین فرشیدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در معاونت بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد: طرح ارتقای وضعیت تغذیه کودکان زیر ۵ سال با همکاری وزارت تعاون در درست اجراست.

وی افزود: در قالب این طرح، جمعیتی بالغ بر ۱۲۳ هزار نفر ماهانه یارانه نقدی یک میلیون تومانی دریافت می‌کنند تا بتوانند مواد غذایی سالم خریداری و استفاده کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این‌که در قالب این طرح، به خانواده‌ها کالابرگ الکترونیکی برای خرید مواد غذایی ارائه می‌شود، ادامه داد: ماهانه ۱۲۲ میلیارد تومان بابت این برنامه از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده می‌شود.