شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##هنگام#خرید#طلا#این#نکات#توجه#کنید#عیار#چیست؟

هنگام خرید طلا به این نکات توجه کنید / عیار طلا چیست؟

اقتصاد هنگام خرید طلا به این نکات توجه کنید / عیار طلا چیست؟

برای همه ما خرید طلا و جواهر یک تجربه لذت‌بخش است.

قیمت طلا تحت تأثیر عدم پایداری و عوامل مختلفی قرار دارد. عواملی مانند عرضه و تقاضا، سیاست های مالی و اقتصادی دولت، تورم، نرخ ارز، شرایط جهانی، بحران های سیاسی و اقتصادی می توانند بر قیمت سکه و طلا تأثیرگذار باشند. برای مثال، افزایش عرضه سکه و طلا به بازار می تواند منجر به کاهش قیمت آن ها شود؛ در حالی که کاهش عرضه می تواند باعث افزایش قیمت آن ها شود.

طلا و جواهر یکی از پرطرفدارترین زیورآلات زنانه است که این روزها در طرح‌ها و مدل‌های مختلف و بسیار شیکی ساخته و به بازار عرضه می‌گردد. با دانستن اطلاعاتی مانند عیار طلا، تشخیص طلای دست دوم از طلای نو و یا نحوه تشخیص سنگ اصل از بدلی و موارد بی‌شمار دیگر، به راحتی می‌توانید یک خرید امن و راحت را تجربه کنید.

قبل از هر چیز با اصطلاحات طلا فروشان آشنا شوید

 حتما برای شما هم پیش آمده که در طلافروشی، معنی اصطلاحاتی که بکار می‌برند را متوجه نشوید. در اینجا معنی اصطلاحات رایج در طلا فروشی را برای شما توضیح می‌دهیم:

هر مثقال طلا مساوی است با ۴.۶۰۸ گرم

عیار طلا چیست؟

عیار طلای خام ۲۴ است و با ارزش‌ترین نوع طلا محسوب می‌شود. اما در اصل طلا در فرم خام خود بسیار نرم است، بنابراین طلاسازان برای اینکه به استحکام و سختی مطلوب برسند طلا را با انواع فلزات از قبیل کربن، نقره، روی یا نیکل ترکیب می‌کنند. عیار طلا در واقع نسبت ترکیب طلا با سایر فلزات است. عیار طلا غالبا روی زیورآلات به صورت عبارت ۱۸K در قسمتی که جلوی چشم نباشد، حک می‌شود. K حرف اول کلمه Karat  یا همان عیار است.

وزن طلا و تاثیر آن در قیمت

معمولا طلا بر اساس گرم خرید و فروش می‌شود که هر چه وزن آن بیشتر باشد طبیعتا از قیمت بالاتری برخوردار است.

فاکتور سند مالکیت طلا شماست

فاکتور خرید طلا در واقع سند مالکیت شما برای طلایی است که تهیه کرده‌اید. بنابراین اگر می‌خواهید در هنگام فروش به مشکل برنخورید به فاکتور خرید خود دقت نمائید. هر آیتمی که در فاکتور نوشته می‌شود حائز اهمیت است در نتیجه به نکاتی که در زیر اشاره می‌کنیم دقت نمائید.