شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#غزه

اعتراف رسانه‌های عبری به شکست اسرائیل در تحقق اهداف

اعتراف رسانه‌های عبری به شکست اسرائیل در تحقق اهداف

ایسنا نوشت: رسانه‌های عبری اذعان کردند که ارتش رژیم صهیونیستی و تصمیم گیرندگان این رژیم موفق به تحقق اهداف تعیین شده برای تجاوزات به نوار غزه نشدند و در این زمینه شکست خوردند.

 رسانه‌های رژیم صهیونیستی بر دست نیافتن به اهداف اعلام شده از تجاوز این رژیم به نوار غزه متمرکز شده‌اند و ضمن تایید قدرت مقاومت فلسطین، آن را چالشی برای ارتش رژیم اشغالگر ارزیابی کرده‌اند.

به گزارش شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، سازمان نظارت نظامی این رژیم از افشای هرگونه نقشه عملیاتی برای نیروهای در نوار غزه خودداری می‌کند و این در شرایطی است که اهداف اعلام شده از جنگ در این باریکه محقق نشد.

«نیر دووری»، خبرنگار امور نظامی این شبکه گفت که جنبش حماس از بین نرفت و اشغالگران در از بین بردن مقامات این جنبش که آنها را اهداف عملیات خود اعلام کرده بودند، شکست خوردند.

دووری درباره پرونده آزادی اسرای رژیم صهیونیستی در نوار غزه نیز شکست این رژیم را تایید و در این باره تصریح کرد: در پایان تنها شاهد آزادی یک کاروان بودیم که آن هم کوچک بود.

وی در ادامه خواستار تمدید آتش‌بس با هدف آزاد کردن اسرای صهیونیست شد و گفت: هیچ گزینه‌ای جز ادامه آتش‌بس وجود ندارد.

در همین راستا، شبکه عبری زبان «کان» نیز اذعان کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از نظر عملیاتی شکست خورده و با مجموعه‌ای از مشکلات پایان ناپذیر در نوار غزه مواجه است.

طبق گزارش این رسانه، حماس تلاش خواهد کرد تا آنچه را ارتش رژیم صهیونیست انجام داده‌است،  نابود کند.

کان در ادامه آورده است، این اعتقاد در میان صهیونیست‌ها حاکم است که این آتش‌بس هزینه‌ها و تبعاتی را برای رژیم اشغالگر به همراه دارد.

ساعاتی پس از اجرای آتش بس موقت میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در غزه، از روز جمعه، انتقادها در داخل این رژیم به دلیل دست نیافتن به اهداف اعلام شده از جنگ بالا گرفت.

بامداد چهارشنبه و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند.

طبق توافق تبادل اسرا که جمعه مرحله اول آن اجرایی شد، در مقابل آزادی هر اسیر اسرائیلی، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند.

این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد.

صبح امروز و در اولین روز از اجرای آتش‌بس، هزاران نفر از مردم فلسطین که در پی حملات شدید رژیم صهیونیستی مجبور به ترک خانه‌های خود در شمال غزه و حضور در جنوب این باریکه شده بودند، بار دیگر به محل زندگی خود بازگشتند.

311311