شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس#جمعه#امور خارجه#وزیر امور خارجه

دیوید کامرون: بدون امنیت برای فلسطینی‌ها اسرائیل هرگز ایمن نخواهد بود

دیوید کامرون: بدون امنیت برای فلسطینی‌ها اسرائیل هرگز ایمن نخواهد بود

فارس نوشت: دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس امروز جمعه تصریح کرد اسرائیل بدون وجود امنیت و ثبات برای فلسطینی‌ها هرگز ایمن نخواهد بود.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از ۱۴۵۰۰ فلسطینی منجر شده است. 

در جدیدترین تحول، اسرائیل و حماس به توافقی برای برقراری آتش‌بس ۴ روزه و تبادل اسرا دست یافته‌اند که از صبح امروز آغاز شده است. ساعاتی قبل‌تر منابع اسرائیلی خبر دادند فرایند تبادل اسرا در نوار غزه آغاز شده و نیروهای صلیب سرخ تعدادی از اسرا را تحویل گرفته‌اند.

رادیو «اسرائیل» به نقل از منابع مصری گزارش داد: «صلیب سرخ بازداشت‌شدگان اسرائیلی را تحول گرفته و آن‌ها در مسیر خود به سمت گذرگاه رفح هستند».

رادیو اسرائیل در ادامه اضافه کرد اسرای اسرائیلی‌ای که آزادشده‌اند از گذرگاه «العوجا» از طریق گذرگاه رفح به اراضی اشغالی بازخواهند گشت.

وبگاه «والا» به نقل از یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی گزارش داد صلیب سرخ ۱۳ اسیر اسرائیلی را تحویل گرفته است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز همزمان خبر داد هر ۱۳ اسیر ابتدا به مقامات مصری و سپس به مقامات رژیم صهیونیستی تحویل داده خواهند شد.

311311