شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اردوغان#غزه

اردوغان: اسرائیل مرتکب جنایات جنگی می‌شود

اردوغان: اسرائیل مرتکب جنایات جنگی می‌شود

ایسنا نوشت: اردوغان امروز (جمعه) گفت، رژیم صهیونیستی با قطع دسترسی مردم غزه به نیازهای اولیه شامل برق، آب آشامیدنی و غذا در این منطقه دست به جنایات جنگی می‌زند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه همچنین گفت: اسرائیل که با قطع برق، آب و غذا مرتکب جنایت جنگی می‌شود، با قطع ارتباط مردم غزه با خارج، تلاش می‌کند تا از شنیده شدن ظلم علیه مردم غزه جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ خبرنگار تاکنون در جریان حملات رژیم صهیونیستی کشته شدند، گفت: غیرنظامیانی که اسرائیل عمدا آنها را هدف قرار می‌دهد به کودکان و زنان محدود نمی‌شوند. اسرائیل همچنین روزنامه نگارانی را می‌کشد که تلاش می‌کنند فاجعه انسانی غزه را با وجود همه دشواری‌ها و سختی‌ها برای جهانیان فاش کنند.

رئیس جمهوری ترکیه با انتقاد از برخی از رسانه‌ها که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، گفت: بسیاری از این رسانه‌ها با اشاره به هفتم اکتبر از بیان جنایات اسرائیل علیه بشریت و جنایات ارتکابی جنگی از سوی این رژیم در غزه امتناع کرده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این نگرش حتی با قتل همکاران آنها توسط نیروهای امنیتی اسرائیل تغییر نکرد. این رفتار غیراصولی نه تنها خانواده خبرنگاران کشته شدن را متاثر کرد، بلکه مطبوعات را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

311311