شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت طلا#وقت#خرید#طلاست؟#منتظر#ثبات#قیمت#طلا#نباشید

وقت خرید طلاست؟ منتظر ثبات قیمت طلا نباشید

اقتصاد وقت خرید طلاست؟ منتظر ثبات قیمت طلا نباشید

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ثبات قیمت‌ها در بازار سکه و طلا پیش‌بینی کرد سطوح فعلی قیمت‌ها در بازار پابرجا بماند.

قیمت طلا تحت تأثیر عدم پایداری و عوامل مختلفی قرار دارد. عواملی مانند عرضه و تقاضا، سیاست‌های مالی و اقتصادی دولت، تورم، نرخ ارز، شرایط جهانی، بحران‌های سیاسی و اقتصادی می‌توانند بر قیمت سکه و طلا تأثیرگذار باشند. برای مثال، افزایش عرضه سکه و طلا به بازار می‌تواند منجر به کاهش قیمت آنها شود؛ در حالی که کاهش عرضه می‌تواند باعث افزایش قیمت آنها شود.

وضعیت بازار سکه و طلا این روزها به ثبات نسبی در قیمت‌ها رسیده است و از ابتدای هفته تا کنون شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار هستین.

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با این وضعیت اظهارکرد: علی رغم افزایش ۱۲ دلاری قیمت انس جهانی، در بازارهای داخلی قیمت طلا و سکه کاهش یافت که دلیل این امر نبود تقاضا و افت نرخ ارز بود.

وی با بیان اینکه از ابتدای هفته کاهش قیمت طبیعی در بازار داشتیم اضافه کرد: در این هفته نوسان ۱تا ۳ درصدی گاهی ۵ درصدی در بازار داشتیم که طبیعی است این نوسانات از انس جهانی و بازار ارز تاثیر می‌گیرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ثبات بازار طلا و سکه گفت: پس از گذشت یک ماه قیمت‌ها به ثبات خوبی رسیده است صنعت طلا در بخش تولید شرایط بحرانی دارد باید مقداری سمت و سوی تقاضا برای خرید مصنوعات طلا بیشتر شود مردم نیز حق دارند منتظر هستند ببیند آیا این ثبات قیمت مقطعی است یا دراز مدت.

بذارافشان افزود: فضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه مهیاست مردم منتظر کاهش یا افزایش خاصی نباشند و زمانی که تصمیم می‌گیرند مبادلات خود را انجام دهند.

وی درباره راهکار برون رفت صنعت طلا از بحران کنونی نیز اظهارکرد: بانک مرکزی می‌تواند طلا و سکه‌های مردم را که به صورت سرمایه نگهداری می‌شود در اخیتار بگیرد و به بخش تولید که در مواد اولیه مشکل دارد تزریق کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: بخش صادرات ما طی این مدت که شرایط خوبی نداشته باید تقویت شود جایگاه صادراتی ما خوب است اما سرمایه اولیه در بخش تولیدی مشکل دارد که با فراهم شدن این شرایط توسط بانک مرکزی بخش تولید و صادرات می‌تواند ارتقا یابد.

وی گفت: ما الان می‌توانیم در صنعت طلا با صادرات ارزآوری و اشتغال‌زایی داشته باشیم اگر صادرات تقویت شود و دولت سرمایه‌های بایکوت شده را وارد بخش تولید کند این صنعت می‌تواند رونق بگیرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان پیش‌بینی کرد قیمت‌ها در نهایت نوسان یک تا ۳ درصدی با همان شرایط کنونی ادامه داشته باشد.