شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#جمعه#خودروهای داخلی

کیفیت بد خودروهای داخلی صدای ائمه جمعه را هم درآورد/ خط و نشان برای آمریکا از تریبون نماز جمعه: اگر بخواهیم ناو جنگی‌تان را به قعر دریا فرو می‌بریم

کیفیت بد خودروهای داخلی صدای ائمه جمعه را هم درآورد/ خط و نشان برای آمریکا از تریبون نماز جمعه: اگر بخواهیم ناو جنگی‌تان را به قعر دریا فرو می‌بریم

ائمه جمعه این هفته ضمن گرامیداشت هفته بسیج، نسبه به برخی مشکلات مانند کیفیت نامناسب خودروهای داخلی واکنش نشان دادند.

محمدباقر محمدی لائینی، امام جمعه ساری ۳ آذرماه در نماز جمعه این شهر، در جمع نمازگزاران ضمن دعوت به تقوا، اظهار کرد: با تقوا بودن امت اسلامی، موجب خوشحالی امام زمان(عج) می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاسیس بسیج یک معجزه بود، از بسیجیان و فرماندهی سپاه کربلا بابت خدمات همه جانبه قدردانی کرد و افزود: به نوجوانان سفارش می کنیم که در پایگاه‌های بسیج حضور منسجم و فعال داشته باشند.

خطیب نماز جمعه ساری با تاکید بر اینکه مسئولان موظف به حمایت از بسیج هستند، تصریح کرد: لازم است بسیجیان مورد حمایت مادی و معنوی قرار گیرند.

این مسئول هفتم آذر را روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی یاد کرد و ادامه داد: نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس در مقابل حزب بعث جانانه جنگیدند و به پیروزی رسیدند.

لائینی یادآور شد: ما به آمریکا و استکبار جهانی اعلام می‌کنیم، اگر بسیجیان، حوزه علمیه و نیروهای مقاومت بخواهند، تمام ناو جنگی شما را به قعر دریا فرو خواهند برد.

وی به روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین اشاره کرد و گفت: نماز جمعه امروز هم نماز جمعه و هم تجمع در حمایت از مردم فلسطین است، در همین جا مراتب جدیدتری را در حمایت از فلسطین اعلام می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه رهبری در دیداری که با ورزشکاران داشتند؛ قدردانی ایشان بسیار پیام داشت که بخشی از آن در حمایت از فلسطین بوده است، اظهار کرد: در فرازهای سخنان رهبری نشان از توجه به ورزش محلی و به حاشیه‌های مهمتر از متن بود. ایشان به درستی تبیین کردند که چرا بزرگان ورزشی مدال‌های خود را به کودکان غزه اهدا می‌کنند و با رقیب رژیم صهیونیستی روبه رو نمی‌شوند.

این مسئول افزود: امروز بسیجیان و ما به عنوان همبستگی با مردم فلسطین، اعلام می‌کنیم که رژیم صهیونیست باید از صحنه روزگار محو شود.

فرهنگ مصرف کالای ایرانی ترویج یابد

همچنین ایسنا نوشت،

سید کاظم نورمفیدی، جمعه ۳ آذرماه ۱۴۰۲ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرگان با اشاره به سالروز تأسیس بسیج مستضعفین، اظهار کرد: رژیم طاغوت همه سرمایه‌های ایران را به سمت و سوی دیگر سوق می‌داد که امام خمینی (ره) همه آن سرمایه‌ها را با انقلاب تاریخی خود هدایت و پس از آن برای بهره‌مندی کشور استفاده کرد.

وی «انسان سازی» را از ویژگی‌های بارز امام راحل برشمرد و ادامه داد: همین ویژگی عاملی بود بر تأسیس بسیج که امام خمینی (ره) آن را با خصوصیت موقعیت‌شناسی و دوراندیشی خود انجام داد.

امام جمعه گرگان ایمان و علم اندوزی را از مؤلفه مهم بسیجیان عنوان کرد و افزود: «بسیجی» موقعیت‌شناس، اخلاق‌مدار و عاشق خدمت به کشور و کمک به عمران و آبادانی است.

وی با تأکید بر اینکه علم و دانش از نیازهای مهم کشور بوده و بسیجیان هم به دنبال این هستتد، خاطرنشان کرد: باید مدیران آینده کشور از متعهدان دارای علم و دانش بسیج باشد.

نورمفیدی با اشاره به واقعه تاریخی ۵ آذر گرگان و اهمیت آن برای مردم این شهر، توضیح داد: مردم گرگان در دوران پیش از انقلاب، در اعتراض به رژیم منحوس پهلوی به خیابان‌ها آمدند که توسط نیروهای این رژیم به خاک و خون کشیده شدند و شهدایی را تقدیم کردند تا با اهدای خون آنها ریشه‌های انقلاب آبیاری شود و ما یاد و خاطره آنها را گرامی می‌داریم.

وی در بخش دیگر سخنان خود بر ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی تأکید کرد و گفت: بسیاری از کشورها برای استقلال، عدم وابستگی به دیگر کشورها و مقابله با دشمنان به سمت تولید کالاهای داخلی رفته و موفق شدند و اگر می‌خواهیم پیشرفت نمائیم باید از کالاهای تولید داخلی استفاده کنیم.

خطیب جمعه گرگان با بیان اینکه ما با استفاده از تولیدات داخلی علاوه بر وارد شدن به عرصه رقابتی با دیگر کشورها، زمینه ایجاد اشتغال در کشور را نیز فراهم می‌کنیم، تصریح کرد: همه مسئولان، دولت، مردم و بخش خصوصی باید از تولیدات داخلی حمایت کنند.

وی از کیفیت نامناسب برخی کالاها به خصوص خودروهای تولید داخل انتقاد کرد و افزود: آنهایی که وام گرفته و در تولید هزینه نمی‌کنند به کشور خیانت می‌کنند و باید دست به دست هم دهیم تا راه تولیدکنندگان واقعی را نبندیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان مبارزه با قاچاق، تولید با کیفیت و ارزان را بهترین راه مقابله با کالاهای خارجی دانست و گفت: اگر کیفیت خوب باشد، هموطن ایرانی رغبت نمی‌کند جنس خارجی خرید کند و همه باید به سمت ایجاد ایران کاملاً پیشرفته حرکت کنیم و آنچنان که در منطقه به یک کشور پیشرفته تبدیل شده‌ایم در همه حوزه‌ها هم جهانی شویم.

۲۱۹۲۱۹