شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سردار سلیمانی#فوری

درخواست فوری سردار سلیمانی از دستگاه دیپلماسی/ فلسطینیان در این ۵۰ روز اسرائیل را شکست دادند

درخواست فوری سردار سلیمانی از دستگاه دیپلماسی/ فلسطینیان در این ۵۰ روز اسرائیل را شکست دادند

ایرنا نوشت: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: فلسطینیان در طوفان الاقصی توانستند رژیم صهیونیستی را متحمل یک شکست تمام عیار کنند و در این ۵۰ روز توانستند در عرصه زمینی نیز این رژیم را شکست دهند.

سردار «غلامرضا سلیمانی» در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: شجره طیبه الهی بسیج از سوی امام خمینی (ره) تاسیس شد و این شجره در دوران دفاع مقدس، منشا خدمات بزرگی بود و پس از دفاع مقدس، رهبر انقلاب این شجره طیبه را توسعه دادند؛ منظومه فکری معظم‌له بر مبنای حضور مردم در همه نقش‌آفرینی‌ها و مردم‌سالاری‌ها بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: بسیج بیش از سه دهه توسعه پیدا کرد و اعتلای آن ادامه دارد؛ در بیانیه گام دوم، رهبر انقلاب دوره جدیدی برای بسیج تبیین شد. بسیج به عنوان تشکیلات انقلاب اسلامی، مردمی و پیش رونده، برنامه اعتلای خود را تنظیم کرد و با تایید رهبر انقلاب، در گام دوم در سراسر کشور ابلاغ شد.

وی با اشاره به برنامه گام دوم بسیج، گفت: مساجد به عنوان محور این حرکت و مردم به عنوان نقش آفرین تعریف شده‌اند که در ۲۲ هزار محله در سراسر کشور، در حال اجراست و امیدواریم با میدان‌داری مردم و با همه طرفیت‌های ملی، استانی و محلی، این سازماندهی‌ها به خوبی محقق شوند که در نهایت منجر به تحقق مردم‌سالاری دینی و تحقق دولت اسلامی شود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه مساجد باید کانون جوشش و حرکت جوانان و مردم شوند، تصریح کرد: رویکردهایی در بسیج در رهنموده‌های رهبر انقلاب تبیین و ترسیم شده است که از جمله این رویکردها می توان به جهاد خدمت، جهاد امیدآفرین و جهاد تبیین اشاره کرد که برای تحقق همه این رویکردها در سراسر کشور، برنامه‌ریزی صورت گرفته شده است.

وی جهاد خدمت را به عنوان یک گفتمان جدید عنوان کرد و گفت: امروز از ظرفیت‌های ۵۲ هزار گروه جهادی در سراسر کشور استفاده می‌شود؛ همچنین طرح‌های عمرانی و برطرف کردن تنش‌های آبی و غیره از جنبه‌های مهم این رویکرد محسوب می‌شوند.

سردار سلیمانی گفت: در موضوع امیدآفرینی نیز همه اقشار بسیج مخصوصا بسیج دانشجویان، دانش آموزان با برنامه‌های وسیع و گستردگی در همه ابعاد فرهنگی، علمی و فضای مجازی در حال تلاش هستند در کنار مردم در حل مشکلات نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه، بسیج را تشکیلات گسترده امید آفرین دانست و یادآور شد: در جهاد تبیین، یک شبکه گسترده از فعالان تبیین و روشنگری به عنوان بسیجیان با دانش سازماندهی شده‌اند که با استفاده از رسانه و فضای مجازی در حال انجام این جهاد هستند که ثمر آن را می‌توان در انتخابات پیش رو شاهد بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه گفت: این روزها ملت‌های جهان شاهد هستند که کشورهای استکباری و رژیم صهیونیستی، دست به کشتار مردم مظلوم غزه می‌زنند. همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، باید حماسه مردم فلسطین تبیین شود؛ یعنی هم اقتدار مردم غزه تبیین شود و هم مظلومیت آنها نشان داده شود.

وی تاکید کرد: فلسطینیان در طوفان الاقصی توانستند رژیم صهیونیستی را متحمل یک شکست تمام عیار کنند و در این ۵۰ روز توانستند در عرصه زمینی نیز این رژیم را شکست دهند؛ همچنین با شکست غول‌های رسانه‌ای نشان دادند که این رژیم چقدر ظالم و غاصب است.

سردار سلیمانی گفت: از دستگاه دیپلماسی درخواست داریم که پیگیر جنایات جنگی سران رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین المللی باشد.

219219