شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انسانی#غزه#سوخت

ورود کامیون‌های حامل کمک‌های انسانی به غزه از طریق گذرگاه رفح

ورود کامیون‌های حامل کمک‌های انسانی به غزه از طریق گذرگاه رفح

ایرنا نوشت: سخنگوی گذرگاه رفح بین نوار غزه و مصر اعلام کرد: ورود کامیون‌های حامل کمک‌های انسانی و سوخت به نوار غزه آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود امروز ۲۳۰ کامیون وارد این نوار شود.

این مسئول گذرگاه رفح در گفتگو با شبکه الجزیره مباشر همچنین گفت: پیش‌بینی می شود امروز حدود یکصد زخمی برای درمان در خارج از غزه از این منطقه خارج شوند.

از سوی دیگر، خبرگزاری فلسطینی معا گزارش داد رئیس هلال احمر مصر در استان شمال سینا از آماده باش کامل از طرف هلال احمر این کشور از امروز جمعه و همزمان با برقراری آتش بس خبر داد.

خالد زاید در این باره افزود: هلال احمر مصر، آماده سازی ۵۰۰ کامیون کمک برای ورود به نوار غزه از روز جمعه را به طور کامل انجام داده است. همچنین تمهیدات لازم برای استقبال از شمار زیادی از زخمی های فلسطینی از طریق گذرگاه زمینی رفح انجام شده است.

خبرگزاری معا به نقل از منابعش اعلام کرد مصر، بعد از ظهر امروز جمعه ۱۰ اسیر غیر نظامی اسرائیلی را با اطلاع سازمان جهانی صلیب سرخ، از طریق گذرگاه رفح تحویل خواهد گرفت تا آنها را در منطقه کرم ابو سالم به اسرائیل تحویل دهد.

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح امروز جمعه (به وقت محلی) آغاز شد.

این آتش بس قرار بود روز پنج‌شنبه ساعت ۱۰ به وقت محلی در غزه اجرایی شود که به دلیل آنچه مسائل فنی و لجستیک عنوان شده با یک روز تاخیر از امروز جمعه در غزه اجرایی شد.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفت اکتبر(۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد. این رژیم در نهایت، شکست در عملیات خود برای آزادسازی اسرایش را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

311311