شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ارتش#فیلیپین#رزمایش

چین حالت آماده‌باش جنگی به خود گرفت

چین حالت آماده‌باش جنگی به خود گرفت

ایرنا نوشت: سخنگوی فرماندهی شرقی ارتش چین گفت: در پی رزمایش نیروی‌های نظامی فیلیپین و آمریکا در دریای چین جنوبی، نیروی مسلح چین در حالت آماده‌باش باقی می‌ماند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، سخنگوی فرماندهی شرقی ارتش چین تاکید کرد که این فرماندهی در حالت آماده‌باش باقی می‌ماند تا قاطعانه از امنیت و حاکمیت ملی حفاظت کرده و صلح و ثبات منطقه‌ای را حفظ کند.

آمریکا و فیلیپین روز سه شنبه (۳۱ آبان) رزمایش مشترک خود را در دریای چین جنوبی در واکنش به اقدامات چین در اطراف جزایر نان‌شا شامل جزیره «رِن‌آی»، به مدت سه روز برگزار کردند.

مانیل در سال ۱۹۹۹ یک فروند ناو جنگی را به عنوان بخشی از ادعای مالکیت خود در منطقه شائول مستقر کرد که در ۲۰۰ مایلی منطقه اقتصادی انحصاری اش قرار گرفته است.

فیلیپین همچنین ادعا می کند که پکن در بخش هایی از دریای جنوبی چین که محل مناقشه برای حاکمیت میان فیلیپین، ویتنام، مالزی، برونئی و اندونزی بوده، جزیره های مصنوعی ساخته است. از سوی دیگر مقامات چینی بارها اعلام کرده اند که کشورشان حق حاکمیت غیر قابل بحث بر جزایر نان‌شا شامل جزیره «رِن‌آی» و آب‌های اطراف آن دارد و رفتار فیلیپین به حق تمامیت ارضی سرزمین چین تجاوز کرده و بر خلاف «بیانیه عملیات طرف‌های دریای جنوبی» و همچنین تعهدات این کشور است.

مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین چهارشنبه (اول آذر) گفت: پکن قبلا موضع خود نسبت به رزمایش آمریکا-فیلیپین در دریای چین جنوبی را به واشنگتن و مانیل اعلام کرده است و بر همین اساس، در این رزمایش نباید به حاکمیت ارضی و حقوق دریایی چین تعرض شود.

311311