شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حوزه#راه‌اندازی#مغازه#ساندویچی#چقدر#خرج#دارد؟

راه‌اندازی مغازه ساندویچی چقدر خرج دارد؟

برای تجهیز یک اسنک‌فروشی به ۸۰ میلیون تومان پول نیاز دارید. اگر بخواهید در حوزه فروش ساندویچ ‌سرد کار کنید، سرمایه‌تان باید کمی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان باشد. بیشترین هزینه مربوط به مغازه فروش مرغ‌سوخاری است که جدیدا به‌ فروش کیلویی روی آورده‌اند. تجهیز یک مغازه برای چنین فعالیتی حداقل ۳۵۰ میلیون تومان بودجه می‌خواهد.

همشهری آنلاین: قطعا برای راه‌اندازی هر کدام از این کسب‌وکارها باید محلی را اجاره کنید و مبلغی برای تزئینات داخلی بپردازید. مبالغ شهر به شهر و محله به محله متفاوت هستند.

اسنک‌فروشی؛ ۸۰ میلیون

درصورتی‌که تصمیم بگیرید اسنک‌فروشی راه بیندازید، نیاز به اجاره یک فضای بزرگ نخواهید داشت. اغلب اسنک‌فروشی‌ها شامل یک غرفه کوچک یا نهایتا مغازه‌ای کوچک‌تر از هفت متر می‌شوند. اما ما اینجا قرار نیست در مورد هزینه‌های اجاره مغازه صحبت کنیم. برای راه انداختن اسنک‌فروشی شما در وهله اول باید به فکر یک اسنک‌ساز باشید. یک مغازه اسنک‌فروشی معمولا نیاز به دو دستگاه دارد که می‌توانید هر کدام از آنها را با قیمت پنج میلیون تومان بخرید و مجموعا ۱۰ میلیون تومان پول بدهید.

هر دستگاه اسنک‌ساز چهارعدد اسنک برای شما آماده می‌کند. وسیله دیگری که به آن نیاز دارید، دستگاه تاپینگ است که مواد مورد نیاز در تهیه اسنک را باید به‌طور تفکیک شده داخل آن نگهدارید. تاپینگ از چند لگن فلزی با اندازه متوسط تشکیل شده و حدود ۳۰ میلیون تومان است. می‌توان گفت که برای ایجاد اسنک‌فروشی، یکی از گران‌ترین وسایلی که نیاز دارید همین تاپینگ است. اسلایسر هم برای خرد کردن موادغذایی برای شما ضروری به‌نظر می‌رسد.

برای خرید آن شما نیاز دارید تا یک دستگاه را با قیمت حدودی ۱۲ میلیون تومان تهیه کنید. البته قیمت این دستگاه می‌تواند تا ۱۸ میلیون تومان هم بالا برود. اگر سراغ برندهای متوسط یا لوازم دست دوم بروید، می‌توانید هزینه خرید را کاهش دهید. خرید اجاق دو شعله برای کاروبارتان که می‌توانید مواد مورد نیاز را داخل آن تفت بدهید، ۱۶ میلیون است و با چهار میلیون تومان می‌توانید میز کاری را بخرید که روی آن حساب و کتاب‌ها را انجام دهید و منتظر مشتری‌ها بمانید. معلوم است که کار در اسنک‌فروشی گاهی شما یا کارکنان‌تان را مجبور می‌کند تا ظرف ‌بشویید و آنچه را شسته‌اید خشک کنید.

برای این کار باید یک آبچکان را به قیمت شش میلیون تومان بخرید. البته اغلب افراد دو گزینه آخر را دست دوم می‌خرند. قیمت دست دوم تمیز و باکیفیت هم همین حدود است. البته اگر اسنک‌فروشی شما آنقدر بزرگ است که می‌توانید یک یخچال را گوشه‌ای برای نگهداری از نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه و دلستر و آب‌معدنی داشته باشید، می‌توانید با پرداخت حداقل ۱۲ میلیون تومان و حداکثر ۲۰ میلیون تومان یکی از آنها را در مغازه خود داشته باشید. حواستان باشد که این حداقل هزینه‌ای است که برای راه‌اندازی کار نیاز دارید. ممکن است هزینه‌ها تا ۲۰۰ میلیون تومان هم بالا برود. هر چقدر اندازه مغازه شما بزرگ‌تر باشد، هزینه بیشتری هم برایتان می‌تراشد.

ساندویچ ‌سرد؛ ۱۰۲ میلیون

حتما شما هم در شهر یا روستای خود به ساندویچی‌هایی که فقط ساندویچ سرد، یعنی انواع کالباس و ژامبون ارائه می‌کنند، برخورده‌اید. فست‌فودی‌هایی که ساندویچ گرم هم سرو کنند، عموما تجهیزات بسیاری نیاز دارند. اما ساندویچ سرد فروشی‌ها کارشان با مبالغ قابل‌قبولی پول راه می‌افتد. یکی از دستگاه‌هایی که شما نیاز مبرمی به آن دارید، اسلایسر است که اگر آن را دست دوم از برند محک بخرید، باید ۱۲ میلیون تومان پول بدهید.

نوی همین اسلایسر نزدیک به ۱۸ میلیون تومان فروخته می‌شود. این دستگاه قرار است برای شما کالباس‌ها و ژامبون‌ها را ببرد و آماده کند. شما یک یخچال‌فریزر نیاز دارید تا برخی از موادغذایی را درون آن قرار دهید. اگر بخواهید یخچال‌ را از برند کینو بخرید باید ۲۵ میلیون تومان هزینه کنید. قیمت یخچال مربوط به نوشابه و نوشیدنی که باریک و بلند است و جای کمی می‌گیرد، حدودا ۱۲ میلیون تومان است و سینک و آبچکانی از جنس پلاستیک و اندازه متوسط را می‌شود با قیمت شش میلیون تومان خرید و به وسایل داخل ساندویچ‌فروشی اضافه کرد.

هزینه خرید میز کار، هر عدد چهار میلیون تومان می‌شود و برای این باید خریداری شوند که بتوانید ساندویچ را روی آن بسته‌بندی و آماده کنید. مجموع قیمت میزها حدودا هشت میلیون تومان خواهد شد. تاپینگ می‌تواند یک دستگاه همه‌فن‌حریف باشد که هم موادغذایی را سرد در یخچال جادار خود نگه دارد و هم شما بتوانید موادغذایی مانند خیارشور و گوجه و… را داخل آن بگذارید تا کارتان راحت شود. یک تاپینگ کوچک ۳۴ میلیون قیمت دارد.

وسایل اضافی مانند جای نمک و فلفل و سس و… را هم با سه میلیون تومان تهیه خواهید کرد. یکی دیگر از وسایل مورد نیاز شما برای راه‌اندازی ساندویچ سردفروشی، دستگاه ترازو است که اگر سراغ برند مشهور ایرانی محک بروید کارتان با یک و نیم میلیون تومان تا دو و نیم میلیون تومان راه می‌افتد. ناگفته پیداست که شما احتمالا باید یک هزینه نه‌چندان کم برای میز و صندلی و تزئینات داخلی ساندویچ‌فروشی خود صرف کنید. اما آنچه ما گفتیم تنها مربوط به بخش راه‌اندازی آشپزخانه است و هزینه‌های اجاره یا رهن مغازه و چیدمانش به نسبت اینکه در کجای کشور زندگی می‌کنید و مغازه‌تان چند متر است، متغیر خواهد بود.

فروش مرغ‌ سوخاری؛ ۳۴۰ میلیون

سوخاری‌فروشی‌ها اخیرا دیگر فقط مرغ سوخاری ندارند. آنها پنیر و قارچ و… را هم سوخاری می‌کنند و حتما در خیلی از نقاط کشور فروشگاه‌هایی را دیده‌اید که خوراکی‌های سوخاری را کیلویی به شما می‌فروشند. حالا اگر شما بخواهید یکی از مغازه‌های سوخاری‌فروشی را برای خود راه بیندازید چقدر پول نیاز است؟ برای راه‌اندازی مغازه فروش مرغ سوخاری، سرخ‌کن مهم‌ترین کالایی است که باید آن را بخرید. دستگاه قرار است موادغذایی خام را تبدیل به خوراکی‌هایی کند که می‌خواهید به‌دست مشتری‌ها بسپارید.

برای خرید یک سرخ‌کن صنعتی شما باید حداقل ۱۴۵ میلیون تومان پول بدهید. حتما می‌دانید که این مدل کارش را اتوماتیک انجام می‌دهد. مورد بعدی بردینگ است. وسیله‌ای که شما قطعاتی که می‌خواهید سوخاری کنید روی آن قرار می‌دهید و پودر سوخاری را بر روی آنها می‌ریزید. دستگاه دو نوع دستی و اتوماتیک دارد و اگر بخواهید هزینه کمی کنید، کارتان با همان نوع دستی هم راه می‌افتد. یک مدل دست دوم آمریکایی برای این‌کار را می‌توانید با حدود ۶۲ میلیون تومان بخرید.

اما برندهای ایرانی و نو را می‌شود با ۵۰ میلیون تومان هم تهیه کرد. البته به شرطی که یک لگن برای کار شما کافی باشد. دیسپلی از دیگر کالاهایی است که باید خود را برای خریدش آماده کنید. دیسپلی‌ها در واقع گرم ‌نگهدارنده موادغذایی هستند. حتما شما هم در پشت ویترین سوخاری‌فروشی‌ها این دستگاه را دیده‌اید که تکه‌های مرغ سوخاری یا پنیر و قارچ را گرم نگه می‌دارند و نمی‌گذارند از دهن بیفتد. قیمت یک دیسپلی متوسط و دست دوم حدود ۶۰ میلیون تومان است.

مدل‌های ایرانی را می‌توانید با ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان تهیه کنید. دستگاه مرینیتور یا دستگاه سس‌زن یکی از ضروری‌ترین تجهیزات فست‌فود جهت طعم‌دار کردن مرغ و… است که هم در فست‌فودی‌ها کاربرد دارد و هم در مرغ‌سوخاری‌فروشی‌ها استفاده می‌شود. مرینیتور دست دوم را می‌شود به قیمت ۳۰ میلیون خرید اما اگر سراغ نو بروید باید دوبرابر پول هزینه کنید. میزکار را هم می‌توانید با پرداخت چهار میلیون بخرید و شاید هم دو تا نیاز داشته باشید که برایتان هشت میلیون تومان تمام می‌شود. هزینه خرید یخچال برای نگهداری از نوشیدنی‌ها هم حدود ۱۲ میلیون تومان تمام می‌شود. قیمت ترازو برای وزن کردن مرغ سوخاری و ارائه‌اش به خریداران هم چیزی حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان خواهد بود.

فست‌فود؛ ۳۰۰ میلیون

فست‌فودی‌ها هم ساندویچ سرد دارند و هم ساندویچ گرم و برگر و پیتزا. با این حساب هزینه راه‌اندازی‌ آنها خیلی هم کم نیست. علاوه بر اینکه شما برای راه‌اندازی فست‌فود به فضای نسبتا بزرگی برای اجاره نیاز دارید که حداقل شش نفر بتوانند همانجا غذایشان را بخورند، باید میز و صندلی را هم به تعداد نسبتا زیادی تهیه کنید. اما اینها هزینه‌هایی نیستند که ما الان بخواهیم در موردشان صحبت کنیم. آنها را باید با توجه به نیازهایتان بعدا حساب و کتابش را انجام دهید.

ما برای شما هزینه‌های حداقلی ایجاد یک آشپزخانه را برای راه‌اندازی فست‌فود جمع کرده‌ایم. برای پخت پیتزا و غذاهای گرم به یک فر نوژن نیاز دارید که کار پخت و پز را برایتان بدون منت انجام دهد. قیمت یک فر نوژن دست دوم به‌طور متوسط ۱۲۰ میلیون تومان تمام می‌شود. اما اگر شما اصرار داشته باشید که همه چیز را نو تهیه کنید باید برای چنین کالایی حداقل ۲۵۰ میلیون تومان پول بدهید. البته قیمت‌ها در صورتی صدق می‌کند که فست‌فودی شما چند طبقه و بزرگ نباشد.

برای چنین فست‌فودی‌هایی به پول‌های بسیار بیشتری نیاز دارید. سرخ‌کن امپریال، فقط برای رستوران‌ها و فست‌فودها کاربرد دارد و درصورتی‌که بخواهید یکی از آنها را تهیه کنید، باید ۷۵ میلیون تومان پول بدهید. سرخ‌کن برای این است که شما بتوانید سیب‌زمینی سرخ‌کرده، قارچ سوخاری و… به مشتری‌ها تحویل دهید. تاپینگ که محل نگهداری از موادغذایی برای آماده کردن فست‌فود است ۳۴ میلیون تومان فروخته می‌شود. اسلایسر برای آماده کردن کالباس و… ۱۲ میلیون تومان است.

چدن وسیله‌ای که برای سرخ‌کردن برگر و دیگر موادغذایی استفاده می‌شود را می‌توان با ۹ تا ۱۰ میلیون تومان خرید. برای تهیه ساندویچ‌ساز شما به هشت میلیون تومان پول نیاز دارید. وسایل جانبی آشپزخانه هم حداقل چهار میلیون تومان پول نیاز دارد. برای سینک و آبچکان هم باید حداقل ۱۲ میلیون تومان پول کنار بگذارید. برای خرید میز کار هشت میلیون تومان پول لازم دارید. بهتر است یخچال فریزرهایی که در فست‌فودی ضروری هستند را فراموش نکنید. برای هر یک از آنها باید حدودا ۱۲ میلیون تومان پول داشته باشید. مجموع هزینه‌های ایجاد یک فست‌فود در فضایی نسبتا جمع‌وجور، حدودا ۳۰۰ میلیون تومان می‌شود.

منبع: هفت صبح