شهر خبر

تجهیزات نظامی ارتش ایران برای جنگ های آینده /رهبری مُهر تایید زدند

تجهیزات نظامی ارتش ایران برای جنگ های آینده /رهبری مُهر تایید زدند

مهر نوشت: جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیازمندیم مدیریت ما در جنگ‌های آینده متناسب با تجهیزات و ساختاری که جنگ را تشکیل می دهد، باشد.

امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه برگزاری نخستین همایش فرماندهی و مدیریت در جنگ‌های آینده اظهار داشت: فناوری‌ها روز به روز و به سرعت در حال تغییر هستند، اکثر فناوری‌ها، تکنولوژی و تجهیزات جدید تولید شده در دنیا در ابتدای تولید در خدمت نیروهای مسلح قرار می‌گیرند.

امیر سرتیپ نعمتی افزود: جنگ، دوره‌ها و نسل‌های بسیاری پشت سر گذاشته و ما در نسل یا دوره ششم جنگ هستیم که مبتنی بر فناوری است؛ در این راستا، فرماندهی و مدیریت نیز با توجه به تغییرات تجهیزات و فناوری‌ها تغییر می‌کند یعنی نوع به کارگیری تجهیزات و فناوری‌های جدید طبیعتاً دچار تغییر می‌شوند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: این همایش اعلام می‌کند که نیاز داریم فرماندهی و مدیریت ما در جنگ‌های آینده متناسب با نوع جنگ تجهیزات و ساختاری که اساساً جنگ را تشکیل می‌دهد، باشد.

وی خاطرنشان کرد: این همایش، مقالات متعددی را در سطح کشوری جمع آوری می‌کند و اساتید برجسته نظامی و غیرنظامی که در حوزه مدیریت صاحب نظر هستند این مقالات را به عنوان ارزیاب دقیق بررسی می‌کنند.

امیر نعمتی اضافه کرد: ما در نیروی زمینی ارتش مراکز فرهنگی و آموزش تخصصی متناسب با رسته داریم. خروجی همایش فرماندهی و مدیریت در جنگ‌های آینده مجدداً در دانشکده‌ها و مراکز تخصصی و فرهنگی تخصصی ما ۹۸۸ ث ۸۷ مجدداً ارزیابی می‌شود و به نوع رویکرد آموزشی ما، در مراکز تخصصی تبدیل می‌شود. در انتها و پس از آموزش نیز این موارد در رزمایش‌ها مورد ارزیابی عملی قرار می‌گیرند.

وی افزود: در واقع، یک فرآیندی طی می‌شود و رسوبی که از دانش این همایش به وجود می‌آید در مراکز مختلف فرهنگی و آموزشی ما توسط اساتید مختلف اعم از اساتید دوران دفاع مقدس و اساتیدی که در حوزه مدیریت و فرماندهی در سازمان‌ها و دانشگاه‌های دیگر هستند، مجدداً روی این مقالات بررسی انجام می‌دهند و پس از آن این مقالات به متون آموزشی تبدیل می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تجهیزات نیروی زمینی ارتش با جنگ‌های آینده، متناسب است یا خیر، تصریح کرد: ما در نیروی زمینی ارتش نوع تجهیزات خود برای جنگ‌های آینده را مشخص کرده‌ایم. در این راستا، تجهیزات ما باید ۴ مؤلفه دقیق‌زن بودن، هوشمند بودن، شبکه محور بودن و نقطه‌زن بودن را داشته باشند.

وی ادامه داد: در خصوص هر کدام از این موارد مطالعات بسیاری انجام شده و حدوداً در ۵ ساله گذشته وارد این موضوع شده‌ایم. یعنی تجهیزاتی که در نیروی زمینی از آن استفاده و به این نیرو وارد می‌کنیم همه متناسب با جنگ‌های آینده تعریف می‌شوند.

امیر نعمتی افزود: این تجهیزات نیاز به یک رهنامه عملیاتی هم دارند یعنی ما برای تکمیل تجهیزات باید ابتدا مشخصات جنگ‌های آینده را احصا می‌کردیم که این مشخصات از دید ما و یا از دید دیگران در کشورهای منطقه و فرا منطقه به چه نحو هستند.

وی افزود: همچنین، ما باید مشخص می‌کردیم جنگ‌های آینده چگونه جنگ‌هایی هستند و بر مبنای آن تجهیزات را سازماندهی کردیم و آن را در قالب طرح به محضر مقام معظم رهبری ارائه دادیم و مورد تصویب معظم له قرار گرفته است. در این راستا، جلسات بسیاری در ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شده و این طرح اکنون در حال اجراست.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، گفت: ما تجهیزاتی را وارد نیروی زمینی می‌کنیم که چهار مؤلفه اصلی را داشته باشند و تجهیزاتی که از گذشته در اختیار داشتیم را باید ارتقا بدهیم تا توانمندی‌های مذکور را داشته باشند و بر همین مبنا کار می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تجهیزات نیروی زمینی ارتش قطعاً متناسب با جنگ‌های آینده است و اگر این‌گونه نباشد فرماندهی و مدیریت جنگ‌های آینده معنایی ندارد.

2727