شهر خبر

هدیه مجلس به زوج های دهه شصتی / این افراد تخفیف مالیاتی می گیرند

اقتصاد هدیه مجلس به زوج های دهه شصتی / این افراد تخفیف مالیاتی می گیرند

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳، خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر، مشمول ۱۵ درصد افزایش در تخفیف مالیاتی می‌شوند.

تخفیف مالیاتی به عنوان یک ابزار مهم در دسترس دولت برای انگیزه‌بخشی به وسعت اقتصاد، افزایش تولید و اشتغال، رفع مشکلات اجتماعی و کمک به شرکت ها و افراد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تخفیف ها معمولا به صورت مالیاتی و یا مشمولات مربوط به صنایع خاص ارائه می‌شود. برخی از این تخفیف ها عبارتند از معافیت مالیاتی برای شرکت های جدید، کاهش مالیات بر درآمد در صنایعی مانند صنایع کشاورزی، خدمات پزشکی یا فعالیت های سبز، و تخفیف در مالیات بر ارث برای ارثیه های کوچک. این تخفیف ها، می‌توانند برای ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری، کمک به فعالیت های کوچک و نیز حمایت از مناطق کمتر توسعه یافته مرتبط باشند.

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ روز گذشته طی نامه‌ای از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده و متن کامل این بخش تحت عنوان سقف منابع عمومی دولت و مفروضات منابع و مصارف، امروز منتشر شد.

در تبصره شش این لایحه و بخش عوارض و مالیات، آمده که در راستای تحقق ماده (۱۸) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اشخاص حقیقی موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم با رعایت شرایط مذکور در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت علاوه‌بر معافیت مذکور به ازای فرزند سوم و بیشتر در سال ۱۴۰۳، مشمول ۱۵ درصد افزایش در تخفیف مالیاتی می‌شوند.

در خصوص والدین دهه شصتی، این تخفیف مالیاتی ۳۰ درصد است.