شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تفاهم‌نامه#مجموعه

تفاهم‌نامه همکاری مشترک مبین‌نت و مگفا امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری مشترک مبین‌نت و مگفا امضا شد

در ادامه حرکت مبین‌نت در مسیر تحقق تحول دیجیتال صنایع مختلف، این‌بار تفاهم‌نامه‌ای با مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) در راستای ایجاد و ارتقای زیرساخت‌های تکنولوژی صنایع بازار هدف مشترک این دو مجموعه منعقد شد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت ارتباطات مبین‌نت، در تاریخ ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲ طی مراسمی در شرکت مبین‌نت؛ با حضور علی‌اصغر انصاری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری و مجری سند تحول دولت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، علیرضا صیدی مدیرعامل مبین‌نت و حسین مهویدی مدیرعامل مگفا، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین این دو شرکت امضا شد و در ادامه از واحدهای مرکزداده، عملیات، پشتیبانی، تحقیق و توسعه و بخش تولید شرکت مبین‌نت بازدید به عمل آمد.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک مبین‌نت و مگفا امضا شد

صیدی، مدیرعامل مبین‌نت در ابتدای این مراسم گفت: «با توجه به سابقه مبین‌نت در زمینه هوشمندسازی کسب‌کارها، ما تحول دیجیتال صنایع و زیرساخت آن‌ها را هدف‌گذاری کرده و به یکی از بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده راهکارهای سازمانی در سطح کشور تبدیل شده‌ایم. در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار نود سازمانی داریم که عمده این ‌کسب‌وکارها بانک‌ها هستند و با توجه به حساسیت بالای این حوزه، راضی نگه داشتن آن‌ها نیز ساده نیست. ما در این امر موفق بودیم و این تجربه را به صنایع دیگر نیز منتقل می‌کنیم.»

در ادامه انصاری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات ابراز داشت: «اکثر صنایع کشور فرسوده بوده و باید زیرساخت‌های هوشمندسازی در صنایع مورد توجه قرار گیرد. مدیران این مجموعه‌ها با نگاه‌ سنتی مدیریت کرده و باید این نگاه در بدنه صنایع تغییر کند. هوشمندسازی در صنایع منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌ها، سودآوری و رقابت‌پذیری شده و با هماهنگی نهادهای مختلف از جمله وزارت ارتباطات و وزارت صمت این امر امکان‌پذیر است.»

تفاهم‌نامه همکاری مشترک مبین‌نت و مگفا امضا شد

انصاری درباره اهداف دولت در سند هفتم توسعه درباره تحول دیجیتال و هوشمندسازی گفت: «به هوشمندسازی و تحول دیجیتال در برنامه هفتم توجه شده و احکام خوبی در این برنامه ایجاد شده است که امیدواریم در هوشمندسازی اتفاق خوبی در کشور رقم بخورد. درواقع در برنامه هفتم به بحث هوشمندسازی در صنایع پرداخته شده و این سند ملی می‌تواند راهگشا باشد.»

علی‌اصغر انصاری، مجری سند تحول دولت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره امضای تفاهم‌نامه مبین‌نت و مگفا ابراز امیدواری کرد و در ادامه گفت: «این تفاهم‌نامه یک راهبرد تاثیرگذار در اجرای طرح هوشمندسازی است و با این دست کارها, شاهد رشد اقتصادی در سطح کلان کشور خواهیم بود. دو مجموعه ی مبین‌نت و مگفا, اقدامات خوب و موثری را برای ورود صنایع به بخش هوشمندسازی انجام داده‌اند که امیدواریم تاثیرهای آن را در آینده صنایع شاهد باشیم.»

در پایان این مراسم علیرضا صیدی، مدیرعامل مبین‌نت گفت: «شرکت ارتباطات مبین‌نت در مسیر تحول دیجیتال این توانایی را دارد که پاسخگوی نیاز جامع صنایع باشد و در راستای این رویکرد مهم, خود با انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با بازیگران اصلی صنعت برای تجمیع و تکمیل توانمندی‌ها و ایجاد اکوسیستمی با هدف هم‌افزایی و خلق ارزش با محوریت فناوری‌های تحول‌آفرین حرکت خواهد کرد.»