شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#باکو#رئیس‌جمهور#جمهوری آذربایجان

علی‌اف: مانعی برای امضای پیمان صلح میان باکو و ایروان وجود ندارد

علی‌اف: مانعی برای امضای پیمان صلح میان باکو و ایروان وجود ندارد

مهر نوشت: رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان امروز در سخنانی اعلام کرد: هیچ مانعی برای امضای پیمان صلح میان باکو و ایروان وجود ندارد.

به نقل از وستینک، الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: دیگر هیچ مانعی برای امضای پیمان صلح میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان وجود ندارد.

بر اساس اعلام این رسانه، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در این خصوص گفت که باکو طرفدار دستور کار صلح منطقه‌ای است و آماده گفتگو با ارمنستان برای توافق صلح و عادی سازی روابط میان دو کشور است.

این در حالیست که وی پیشتر در سخنرانی خود در نشست «استعارزدایی؛ توانمندسازی و توسعه زنان» اعلام کرده بود که فرانسه درحال زمینه سازی جنگ جدیدی در منطقه قفقاز جنوبی است، جدایی‌طلبان را تحریک می کند و تسلیحات نظامی را در اختیار ارمنستان قرار می‌ دهد.

وی در این باره گفته بود: فرانسه علاوه بر مستعمرات سابق و فعلی خود، منطقه ما، قفقاز جنوبی را نیز با حمایت از تمایلات، ارائه سلاح به ارمنستان زمینه را برای آغاز یک جنگ جدید در منطقه ما ایجاد می‌کند. فرانسه همچنین به دنبال سو استفاده از عضویت دائمی خود در شورای امنیت سازمان ملل برای انجام دسیسه‌های سیاسی در مناطق مختلف است، در حالی که سازمان‌های غربی از پاریس برای اعمال فشار بر کشورهای دیگر استفاده می‌کنند.

310310