شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#کوییک#اوج#گرفت#تیبا#صندوقدار#چند؟#جدول

قیمت کوییک اوج گرفت / تیبا صندوقدار چند؟ + جدول قیمت

خودرو قیمت کوییک اوج گرفت / تیبا صندوقدار چند؟ + جدول قیمت

ارزیابی بازار از سردگمی قیمتی سایپای‌ها حکایت دارد. روندی که در کنار رشد، افت و کاهش نرخ این محصولات را رقم زد.

تعیین قیمت خودرو به روشی صرفاً بر مبنای هزینه تولید آن امکان‌پذیر نیست، بلکه تاثیرگذاری عواملی مانند عرضه و تقاضا، نرخ ارز، اقتصاد جهانی، اصلاح قوانین مالیاتی، تحریم‌های احتمالی و همچنین تکنولوژی‌های روز در طراحی و ساخت، بر نرخ خودرو تأثیرگذار هستند. برای تعیین نرخ خودرو، شرکت‌های تولید‌کننده توجه به تمامی موارد فوق دارند و با توجه به میزان هزینه‌های تولید، میزان تقاضا و عرضه در بازار، ارزش افزوده و سودآوری خود را به‌دست می‌آورند.

نوسان نرخ دلار یکی از دلایلی است که فعالان اقتصادی نوسان نرخ خودرو در بازار را به آن نسبت می‌دهند. بلاتکلیفی قیمت‌گذاری سایپایی‌ها در حالی امروز رقم خورد که ایران خودرویی‌ها در بازار امروز شکل و شمایل کاهشی داشتند.

براساس ارزیابی بازار امروز «کوییکR» در بازار رشد ۴ میلیونی داشت و «تیبا صندوقدارSX » و «ساینا» با افزایش ۳ میلیونی راهی بازار شدند و بیشترین رشد نرخ را تجربه کردند.

قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا امروز نرخ خودروهای «شاهینG»، «تیبا صندوقدارSX »، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ایR»، «کوییک دنده‌ایS » و «ساینا دنده‌ای S» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس ارزیابی امروز «شاهینG» در بازار ۵۸۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و تغییر نرخ نداشت. کوییک‌R دنده‌ای» هم در بازار ۳۴۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد افت ۲ میلیونی را تجربه کرد و «کوییک معمولی» هم با کاهش یک میلیونی در بازار ۳۴۷ میلیونی شد.

اما با توجه به ارزیابی بازار می‌توان گفت خانواده «تیبا صندوق‌دار » در بازار امروز رشد نرخ داشت و سایر محصولات سایپا با تغییر متفاوت راهی بازار شدند.

قیمت-خودرو