شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#گفتگو#پوتین

پوتین: روسیه هرگز مذاکرات صلح درباره اوکراین را رد نکرده است

پوتین: روسیه هرگز مذاکرات صلح درباره اوکراین را رد نکرده است

ایسنا نوشت: ولادیمیر پوتین گفت: روسیه هرگز مذاکرات صلح با اوکراین را رد نکرده و این اوکراین بود که علناً اعلام کرد که از روند مذاکرات خارج می‌شود. ما باید فکر کنیم که چگونه جنگ در اوکراین را متوقف کنیم، این یک تراژدی است. ما آماده گفتگو هستیم.

به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتینف رئیس جمهور روسیه در اجلاس گروه 20 گفت: البته، ما باید به این فکر کنیم که چگونه می‌توان این فاجعه را متوقف کرد. در واقع، روسیه هرگز مذاکرات صلح با اوکراین را رد نکرده است، این اوکراین بود و نه روسیه که علناً اعلام کرد که از روند مذاکرات خارج می‌شود.

پوتین گفت: رئیس دولت اوکراین بود که چنین مذاکراتی با روسیه را ممنوع کرد.

پوتین در مورد وضعیت اوکراین گفت که اقدامات نظامی همیشه برای مردم یک تراژدی است، برای کل کشور، باید به این فکر کرد که چگونه می توان این فاجعه را متوقف کرد. همه از حمله روسیه به اوکراین شوکه شدند، اما کودتای اوکراین در سال 2014 تکان دهنده نبود؟ جنگ رژیم کی‌یف با مردم خودش تکان دهنده نیست، مرگ کودکان در غزه هنگام عمل جراحی بدون بیهوشی نیست؟

او انفجار در خطوط لوله گاز نورد استریم را یک اقدام تروریستی بین‌المللی ارزیابی کرد و گفت: برای حذف رقبا و به دست آوردن مزیت‌ها، از روش‌های رقابت ناعادلانه استفاده می شود... منظورم به ویژه، نه تنها تخریب زنجیره‌های حمل و نقل و تدارکات و کانال های پرداخت بین‌المللی، بلکه اقدامات تروریسم دولتی است. یک مثال آشکار از این امر انفجار سیستم خط لوله گاز نورد استریم که در ته دریای بالتیک ایجاد شده، است.

رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد: وضعیت کنونی جهانی مستلزم تصمیم‌گیری‌های جمعی مبتنی بر اجماع است و لازم است تغییرات در نظم جهانی در نظر گرفته شود.

پوتین گفت: اکنون وضعیت اقتصاد جهانی و در کل جهان نیازمند تصمیمات جمعی و اجماع است که منعکس کننده نظر اکثریت قاطع جامعه بین المللی اعم از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه باشد.

او گفت: فرمت G20 ساختار مهمی برای مدیریت اقتصادی است، به ویژه در زمانی که رویارویی در سراسر جهان وجود دارد.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: روسیه به تمام تعهدات خود در حوزه انرژی و تامین مواد غذایی عمل می‌کند. تلاطم در بازارها در حال افزایش است، مشکلات مزمن در بخش مالی بین المللی، در زمینه انرژی و امنیت غذایی بدتر می شود، در واقع روسیه به تمام تعهدات خود در این زمینه عمل می کند و یکی از بزرگترین صادرکنندگان مواد غذایی باقی می ماند. روسیه به کمک به توسعه پایدار و تحول دیجیتالی اقتصاد جهانی ادامه خواهد داد.

310310