شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لایحه بودجه

حساب این افراد توقیف می‌شود

توقیف و برداشت از حساب بدهکاران مالیاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۳

ایرنا: بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳ و به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی و وصول به موقع درآمدهای مالیاتی، بانک مرکزی با ایجاد دسترسی به سازمان امور مالیاتی کشور امکان توقیف و برداشت از حساب یا حساب‌های بدهکاران مالیاتی به صورت سیستمی و بر خط را می‌دهد.

بند «د» تبصره ۶ از بخش عوارض و مالیات در لایحه بودجه ۱۴۰۳ آمده است که به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی و وصول به موقع درآمدهای مالیاتی، بانک مرکزی مکلف است ضمن ایجاد دسترسی برای سازمان امور مالیاتی کشور به سامانه‌های موجود از جمله سیاق و سرآمد و حسب درخواست سازمان امور مالیاتی کشور، نسبت به توقیف و برداشت از حساب یا حساب‌های بدهکاران مالیاتی به صورت سیستمی و برخط و بر اساس سامانه‌های موجود اقدام کرده و وجود مربوط را به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کند.

در بند «ذ» نیز آمده است، در صورتی که جمع مبلغ و دفعات واریز به حساب‌های غیرتجاری هر شخص حقیقی در هر ماه، از جمع مبلغ و دفعات واریزی که تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ توسط شورای پول و اعتبار تعیین می‌شود، بیشتر باشد، اثبات درآمدی نبودن تراکنش‌ها و ارائه اسناد و مدارک به عهده صاحب حساب است. منظور از حساب غیر تجاری، حسابی است که نزد سازمان امور مالیاتی کشور به عنوان حساب مرتبط با فعالیت مودی ثبت نشده باشد. جمع مبلغ و دفعات واریز ذکر شده در این بند در مورد حساب‌های با ویژگی متفاوت، می‌تواند متفاوت باشد.

به گزارش ایرنا، بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مشتمل بر ۷ فصل شامل احکام سقف منابع، سقف درآمد و تراز عملیاتی سقف واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، سقف واگذاری دارایی‌های مالی، منابع هدفمندسازی یارانه‌ها و مفروضات پیش‌بینی منابع و مصارف بودجه، منتشر شد.

منابع عمومی دولت در لایحه بودجه با رشد ۱۶.۷ درصدی به ۲۴۲۹ هزار میلیارد تومان و درآمدهای پایدار نیز با رشد ۴۱.۹درصدی به ۱۴۹۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.