شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آیت الله#آیت الله هاشمی#آبان#بانک

بهزاد نبوی آمد،درخواستی داشت گفتم دست از این ماجراجویی ها بردارید /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی

بهزاد نبوی آمد،درخواستی داشت گفتم دست از این ماجراجویی ها بردارید /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی

هاشمی‌رفسنجانی در خاطرات سی‌ام آبان سال ۷۹ از ملاقات با نماینده ایران در بانک جهانی، نماینده هشترود و البته دیدار با بهزاد نبوی نوشته‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ ۳۰ آبان ۷۹ آمده است:

آقای محمد خزاعی، نماینده ایران در بانک جهانی آمد. یک دستگاه کوچک اندازه‌گیری فشارخون که به مچ دست بسته می‌شود، به عنوان سوغاتی آورد. توضیحاتی درباره وضع بانک جهانی داد و گفت، اکنون هیئتی‌ از بانک، برای بررسی وضع اقتصادی و شاخص‌های مورد نظر بانک، در ایران‌اند و گفت، ایده‌ای در بانک تعقیب می‌شود که نقش مثبت یا منفی مذاهب در اقتصاد کشورها را هم جزو شاخص‌های صلاحیت دریافت وام کنند. گفت، اکنون بانک ۹۷۰۰ نفر پرسنل دارد و فقط سه درصد تعهدات دولت‌ها را نقداً وصول می‌کند و سالانه ۶۰ میلیارد دلار، مبادلات بورس دارد و عمده درآمدش از همین محور است.

[آقای محمد شاهی‌عربلو]، نماینده هشترود آمد. به خاطر اقدامات عمرانی که در آن منطقه محروم داشته‌ام، قدردانی کرد و گفت، اجرای سد سهند که اهمیت زیادی برای منطقه دارد و در زمان دولت سازندگی اجرای آن شروع شده بود، اکنون تعطیل است و خشکسالی امسال، مشکلات زیادی برای مردم داشته و خواست که به محمد [معاون اجرایی رئیس‌جمهور] بگویم، به دانشگاه آزاد اسلامی هشترود کمک شود و از تعصبات جناحی دوم‌خردادی‌ها در مجلس انتقاد کرد.

آقای [محمدعلی] صدوقی [معاون حقوقی و امور مجلس رئیس‌جمهور] آمد. اظهار نگرانی کرد از وضع امور کشور و گفت، وضع اقتصادی بد است. در یزد که تقریباً بی‌کاری نبوده، امروز ۱۰ درصد مردم بی‌کارند و بسیاری از واحدهای صنعتی مشکل دارند. گفتم، تقصیر سیاست‌ورزی چپ‌ها است. امروز که مجلس و دولت را در دست دارند، باید از ایجاد تشنج پرهیز کنند و کشور را آرام نگه ‌دارند تا مردم بتوانند سرمایه‌گذاری ‌کنند.

عصر آقای بهزاد نبوی [نایب‌رئیس مجلس] آمد. درخواست داشت، مشکل استفساریه‌ها را در مجمع [تشخیص‌ مصلحت ‌نظام]، برطرف ‌کنم. گفتم، بررسی می‌کنیم و برای رسیدگی کارشناسان، مدتی وقت لازم است. به ایشان هم گفتم که دست از این ماجراجویی‌ها بردارند و به سازندگی‌کشور بپردازند. گفت، نظر عُقلا همین است، ولی چپ‌های تُند نمی‌گذارند. انفجار یک اتوبوس اسرائیل در غزه، چند کشته و مجروح به‌جا گذاشته و اسرائیل، تهدید را تُندتر کرده است.

۲۷۲۲۰