شهر خبر

گزارش راشا تودی از شرایط احتمالی آتش‌بس غزه

گزارش راشا تودی از شرایط احتمالی آتش‌بس غزه

ایسنا نوشت: منابع نزدیک به حماس به راشا تودی گفتند که آتش‌بس آتی میان این گروه مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی احتمالا به مدت پنج روز برقرار خواهد شد. همچنین ارتش رژیم صهیونیستی قرار است نیروهای خود را به مرزهای غزه بازگرداند و یک کریدور میان بخش‌های جنوبی و شمالی این منطقه ایجاد کند.

شبکه روسی راشا تودی با اشاره به اینکه توافق قریب‌الوقوعی میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی برای تبادل اسرا اعلام خواهد شد، به شرایط احتمالی آتش‌بس در منطقه تحت‌محاصره غزه اشاره کرد.

براساس این گزارش، آتش‌بس میان این گروه مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی احتمالا به مدت پنج روز برقرار خواهد شد و همچنین قرار است ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای خود را به مرزهای غزه بازگرداند و یک کریدور میان بخش‌های جنوبی و شمالی این منطقه ایجاد کند.

همچنین گذرگاه رفح مصر باز خواهد شد و به کمک‌های بشردوستانه اجازه ورود به غزه داده می‌شود.

پیشتر وزارت خارجه قطر اعلام کرد که میانجیگری دوحه درباره برقراری آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی به مرحله نهایی رسیده و نتایج توافق در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

همچنین خبرنگار آکسیوس به نقل از یک منبع آگاه از گفت‌وگوها و مذاکرات گزارش داد که رژیم صهیونیستی به عنوان بخشی از معامله اسرا، به ازای هر اسیر اسرائیلی که توسط حماس آزاد ‌شود، سه اسیر فلسطینی را که در زندان‌هایش نگهداری می‌شوند، آزاد می‌کند، یعنی نسبت یک به سه.

310310