شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حماس#وزارت خارجه#قطر#سخنگوی وزارت خارجه

قطر: مذاکرات آتش‌بس بین اسرائیل و حماس به مرحله پایانی رسیده است

قطر: مذاکرات آتش‌بس بین اسرائیل و حماس به مرحله پایانی رسیده است

مهر نوشت: سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد که مذاکرات بین رژیم صهیونیستی و حماس درباره توافق آتش‌بس و تبادل اسرا به مرحله پایانی رسیده است.

به نقل از اسپوتینک، «مجید آل انصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر در گفت‌وگو با شبکه «عرب‌تی‌وی» اعلام کرد که مذاکرات بین اسرائیل و حماس در رابطه با توافق آتش‌بس به مرحله پایانی رسیده است و جزئیات توافق در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

وی دراین‌باره گفت: طرفین به مرحله مهمی رسیده‌اند و در صورت توافق درباره زندانیان، بیانیه‌ای صادر خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه قطر با بیان اینکه «اولویت فعلی در مذاکرات، توقف جنگ و جنبه انسانی در نوار غزه است.» افزود: ما نسبت به دستیابی به توافقی که منجر به آتش بس در غزه شود بسیار خوشبین هستیم.

ساعاتی پیش نیز یکی از معاونان اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با ارسال بیانیه‌ای به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که این جنبش به توافق آتش‌بس با رژیم صهیونیستی نزدیک شده است.

در این بیانیه آمده است: حماس پاسخ خود را به برادرانش در قطر و دیگر میانجی‌ها داده و ما به رسیدن به توافق آتش‌بس نزدیک هستیم.

خبرگزاری شهاب نیز گزارش داد که عزت الرشق یکی از رهبران حماس در گفتگو با شبکه الجزیره اعلام کرد: پیشرفت واقعی در مذاکرات حاصل شده و ما به رسیدن به توافق آتش بس نزدیک هستیم.

وی تاکید کرد: هر توافقی که به دست آید، ضرورتاً بر اساس شرایط مقاومت خواهد بود و ما اهمیتی به مطالب منتشر شده در این خصوص نمی‌دهیم و برادرانمان در قطر و مصر جزئیات توافق را اعلام خواهند کرد. الرشق ابراز داشت که احتمالاً طی چند ساعت آینده توافق آتش‌بس نهایی و اعلام شود.

الرشق خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی و به ویژه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم طی مدت گذشته کارشکنی‌هایی را در روند رسیدن به آتش‌بس انجام می‌داد، اما مقاومت به صورت یکپارچه و متحد در عرصه میدانی و سیاسی حضور دارد و توافق آتش‌بس نیز شامل تمامی گروه‌های مقاومت می‌شود.

وی تصریح کرد: آزادی اسرای رژیم اشغالگر با آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های صهیونیستی همزمان خواهد بود، اگر رسیدن به توافق آتش‌بس اعلام شود، این توافق مورد قبول و رضایت ما بوده و خواسته‌های ما را محقق کرده است.

الرشق ادامه داد که اسرائیلی‌ها به دنبال مذاکره در سایه ادامه تجاوز برای شکستن اراده مقاومت بودند که این موضوع هرگز اتفاق نخواهد افتاد. وی در عین حال گفت که جزئیات توافقی را که احتمالاً به زودی اعلام می‌شود، فاش نخواهد کرد و قطری‌ها بعد از نهایی شدن، آن را اعلام خواهند کرد.

310310