شهر خبر

۲ نامه انتقادی ری شهری به رهبری به روایت آیت الله هاشمی / عفت در ساختمان مجمع تشخیص میزبان زنان کشورهای اسلامی شد

۲ نامه انتقادی ری شهری به رهبری به روایت آیت الله هاشمی / عفت در ساختمان مجمع تشخیص میزبان زنان کشورهای اسلامی شد

شرق نوشت: هاشمی‌رفسنجانی در خاطرات بیست و نهم سال ۱۳۷۹ از دیدار با محمود واعظی و ری شهری و همچنین اخبار بین‌الملل به ویژه فلسطین نوشته‌است.

در خاطرات آیت الله هاشمی در تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۷۹ آمده است:

آقای [محمود] واعظی [معاون بین‌الملل مرکز تحقیقات استراتژیک] آمد. برای پذیرفتن معاونت بین‌الملل قوه قضائیه‌که اخیراً تأسیس‌ کرده‌اند، مشورت کرد. جلسه با معاونان مرکز تحقیقات استراتژیک داشتیم. با دکتر [حسن] روحانی [رئیس مرکز]، بر سر ترکیب و اختیارات کمیته فنی، اختلاف‌نظر دارند. دکتر روحانی نبود. با آنها بر سر موضوع به تفاهم رسیدیم؛ به شرط اینکه آقای روحانی بپذیرد. آقای [حمید] میرزاده، گزارش انجام مقدمات سمیناری برای امور راهبردی فناوری را داد. آقای [حسین] مهرپور، درخواست‌ کرد که مجمع [تشخیص‌ مصلحت ‌نظام]، مشکل مجلس و شورای نگهبان را بر سر استفساریه‌ها رفع کند.

عصر آقای [محمد محمدی] ری‌شهری [نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی] آمد. یک دوره کتاب تاریخ زندگی حضرت علی(ع) را آورد که اخیراً تألیف ‌کرده و اظهار نگرانی کرد، از وضع جاری کشور و گفت، دو نامه انتقادی به رهبری نوشته است. گفت، عربستان امسال به آزادکردن ورود افراد وکاروان‌های دولتی ‌ایران برای عُمره‌ کرده و حدود ۷۰ هزار نفر هم از این رهگذر به عُمره رفته‌اند و این باعث بی‌نظمی و اختلال در امور عُمره شده است.

شب، عفت در ساختمان مجمع [تشخیص‌ مصلحت ‌نظام]، میزبان جمعی از خانم‌های شرکت‌کننده در اجلاس سمینار بین‌المللی اتحادیه‌های زنان کشورهای اسلامی بود. یک دیپلمات اسرائیلی، امروز در اُردن ترور و مجروح شد. دیروز یک نظامی اسرائیلی در غزه، توسط یک افسر فلسطینی‌کشته شد. اسرائیل ابراز خشم ‌کرده و تهدید به انتقام نموده است؛ نگران است که این رویه به‌کشورهای دیگر هم سرایت نماید.

۲۱۹۲۱۹