شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#دولت

بورس از چه چیزی رنج می‌کشد؟

به گفته سجادی، بازار همیشه با نگرانی این که دولت در هر حوزه‌ای نظیر بانک، پتروشیمی، پالایشی و... تصمیماتی را اتخاذ کند، همراه است.

فردای اقتصاد: مدیرعامل مشاورسرمایه گذاری امین نیکان آفاق معتقد است، سهام شرکت‌ها به لحاظ شاخص‌های مختلفی همچون P/E، P/S و روندهای تکنیکالی در محدوده ارزندگی قرار دارند. شرکت‌ها با معیار ارزش بازار به صورت دلاری بعضا هیچ‌گونه تناسبی با ارزش جایگزینی ندارند و در اغلب موارد در ارقامی کمتر از ۵۰ درصد ارزش جایگزینی مورد معامله قرار می‌گیرند.

علی سجادی با حضور در برنامه بورسان عنوان کرد: با توجه به جنگ غزه و حاکمیت شرایط ژئوپلیتیک مشاهده می‌شود که بازار از ریسک‌های سیستماتیک رنج می‌برد.

وی ادامه داد: رفتار دولت به عنوان مهم‌ترین فاکتور تاثیرگذار در فضای اقتصادی نیز موضوعی حائز اهمیت است. در اغلب مواردی که در ظاهر خصوصی‌سازی صورت گرفت هم همچنان سررشته اقدامات در اختیار دولت است. دولت چندان ملاحظات خصوصی‌سازی و عملا تغییر مالکیت را در تصمیمات لحاظ نمی‌کند.

جریمه بانک‌ها نیز از همین دست اقدامات است. این مهم اثر مستقیمی در سهام تعدادی بانک و اثر غیر مستقیمی در افزایش ریسک کلیت بازار خواهد داشت. در ادامه نیز جریان نقدینگی شرکت‌ها از تحولات متاثر می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار همیشه با نگرانی این که دولت در هر حوزه‌ای نظیر بانک، پتروشیمی، پالایشی و... تصمیماتی را اتخاذ کند که اثرات منفی در شرکت‌ها نمایان شود، همراه است.

در برنامه امروز بورسان، علی سجادی مدیرعامل مشاورسرمایه گذاری امین نیکان آفاق به ارزیابی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداخت. در ادامه هم رویا ذبیحی کارشناس بازار سرمایه عملکرد صنعت پتروشیمی - آروماتیک را بررسی کرد.