شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#کتاب#آیت الله

«الکافی» در ۱۶ جلد تجدید چاپ شد / نظر رهبری در مورد تصحیح جدید کتاب الکافی

«الکافی» در ۱۶ جلد تجدید چاپ شد / نظر رهبری در مورد تصحیح جدید کتاب الکافی

مبلغ نوشت: آیت الله خامنه ای در مورد نسخه جدید کتاب الکافی میگویند: «به نظر این‏جانب، چاپ عرضه شده به مناسبت این گنگره، به خاطر تصحیح فنی بسیار خوب، مراجعه دقیق به نسخه‏‌های اصلی، ذکر گسترده نسخه ‏بدل‏ها، جدا کردن اسانید از متن روایات و مزایای دیگر، اثر برجسته و ارزش‏مندی است که با سلیقه به کار رفته در آن، ان‏شاءالله، یادگاری ماندگار خواهد بود».

به گزارش «»- کتاب «الکافی» مهم ترین منبع جامع روایاتی شیعه و یکی از کتب اربعه می‌باشد که توسط محمد بن یعقوب بن اسحاق کلینی، جمع ‏آوری شده است.

این کتاب ارزشمند در پژوهشگاه قرآن و حدیث وابسته به موسسه دارالحدیث، زیر نظر حجت‌الاسلام محمدحسین درایتی، از روی نسخه‌های متعدد تحقیق و تصحیح گردیده است.

مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مد ظله العالی در پیام خود به کنگره بین المللی مرحوم کلینی (ره) درباره این تصحیح، چنین فرمودند: «به نظر این‏جانب، چاپ عرضه شده به مناسبت این گنگره، به خاطر تصحیح فنی بسیار خوب، مراجعه دقیق به نسخه‏‌های اصلی، ذکر گسترده نسخه ‏بدل‏ها، جدا کردن اسانید از متن روایات و مزایای دیگر، اثر برجسته و ارزش‏مندی است که با سلیقه به کار رفته در آن، ان‏شاءالله، یادگاری ماندگار خواهد بود».

در ابتدای طبع دار الحدیث، ابتدا، ارشادات و توجیهاتی از سوی حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی، در مورد تصحیح کتب حدیثی، به ‏ویژه کتاب« الکافی»، ذکر شده و سپس تقریظ حضرت آیت‌الله سبحانی درج گردیده است.

این اثر پس از اعمال برخی اصلاحات و رفع اغلاط چاپ اول در پژوهشگاه قرآن و حدیث، با مشارکت عتبه مقدسه عباسیه تجدید چاپ شد.

همچنین علاقمندان می‌توانند جهت تهیه این کتاب به فروشگاه انتشارات دارالحدیث واقع در ابتدای خیابان معلم و یا از طریق فضای مجازی ایتا و ارسال پیام به آدرس shop_darolhadith_ir@ و یا فروشگاه مجازی به آدرس مراجعه و خریداری نمایند.