شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کاخ سفید#حماس#امنیت ملی#مشاور امنیت ملی

کاخ سفید از توافق قریب‌الوقوع اسرائیل و حماس خبر داد

کاخ سفید از توافق قریب‌الوقوع اسرائیل و حماس خبر داد

ایسنا نوشت: معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت، نزدیک است که مذاکرات برای آزادی اسرای صهیونیست نتیجه بدهد و اختلاف نظرات میان طرف‌ها کاهش پیدا کرده است.

«جان فینر» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با «جیک تپر» مجری تلویزیون سی‌ان‌ان عنوان کرد: به نظرم ما در مذاکرات آزادی اسرا نزدیک‌تر از آنچه که بوده‌ایم، هستیم. این مذاکرات چندی پیش آغاز شده و اختلاف‌ نظراتی در برخی حوزه‌ها وجود دارند که کاهش پیدا کرده‌اند.

او از ارائه جزئیات این مذاکرات خودداری کرد اما افزود که مقامات دائما در حال بررسی هستند و همچنان برای جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا یک اولویت محسوب می‌شود.

چند روزی است که مقامات آمریکایی می‌گویند، حماس و رژیم صهیونیستی به سمت توافقی برای آزادی اسرا نزدیک‌تر می‌شوند؛ اما از ابتدای این درگیری‌ها تاکنون فقط تعداد انگشت‌شماری از اسرا آزاد شده‌اند.

این مذاکرات میان طرف‌هایی از جمله رژیم صهیونیستی، حماس و آمریکا با میانجیگری قطر در جریان است تا توافقی بابت آزادی اسرا شکل بگیرد.

جان فینر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از نظر آمریکا چه تعداد اسرا همچنان زنده هستند، گفت: ما تعداد دقیقی نداریم اما معتقدیم که تعداد قابل توجهی از آمریکایی‌ها هستند. یکی از چالش‌ها این است که ما در غزه حضور نداریم. ما در تماس مستقیم با حماس نیستیم. ما فقط از طریق میانجیگرها پیگیری می‌کنیم.

او در پایان افزود: چیزی که اکنون می‌توانم بگویم این است که ما با اسرائیلی‌ها در تماسیم تا بدانیم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. همچنین به نظر ما تشکیلات خودگردان فلسطین تنها نماینده رسمی مردم فلسطین در کرانه باختری است و وقتی صحبت از اداره غزه و کرانه باختری می‌شود، این تشکیلات می‌تواند بخشی از این برنامه باشد.

امروز دوشنبه ارتش رژیم صهیونیستی به حملات هوایی و توپخانه‌ای خود به نوار غزه برای چهل و پنجمین روز ادامه می‌دهد و از هدف قرار دادن بیمارستان‌ها دست برنمی‌دارد. صهیونیست‌ها در بحبوحه درگیری‌های شدید با مقاومت همچنان برای نفوذ به چندین منطقه در غزه به‌ویژه محله الزیتون و اردوگاه جبالیا تقلا می‌کنند، اما مقاومت فلسطین به دفع حملات نیروهای اشغالگر در چندین منطقه در غزه و خنثی کردن تلاش خودروهای آن برای پیشروی ادامه داده و تلفاتی را در صفوف دشمن بر جای گذاشته‌ است.

311311