شهر خبر

۳ طرح خطرناک برای غزه/ پاسخ دندان‌شکن اقلیم کردستان عراق

۳ طرح خطرناک برای غزه/ پاسخ دندان‌شکن اقلیم کردستان عراق

ایرنا نوشت: «عبدالباری عطوان» تحلیلگر معروف جهان عرب با اشاره به تحرکات و طرح‌هایی که آمریکا و غرب برای غزه در سر می‌پروراند، این طرح‌ها را شکست خورده توصیف کرد.

عطوان در مطلبی در رای الیوم با اشاره به تداوم توطئه‌ها علیه غزه و خیالات خامی که آمریکا و غرب برای غزه در سر می‌پرورانند، آورده است: دو موضوع مورد اهتمام آمریکا و اروپا در این روزها و محور رایزنی و مراکز مطالعات و دولتی آنها، یافتن راهکار عملی و نقشه راهی برای آینده غزه است:

نخست،، جنگ در غزه همچنان ادامه دارد و وارد ماه دوم خود شده و بیشتر گزارش‌ها هم حاکی از آن است که طولانی خواهد شد و اشغالگران در تحقق اهداف خود ناکام خواهند ماند.

، حماس همچنان حاکم قوی غزه است، در نبرد زمینی دست بالا را دارد،تلفات و خسارات ارتش اسرائیل سنگین است و حدود ۲۰۰ تانک و نفربر و خودرو زرهی آنها تاکنون منهدم شده است. به مفهوم دیگر، آمریکا و اتباع آنها در حال کشمکش بر سر پوست خرس قبل از شکارش هستند.

، نظر ساکنان غزه اهمیتی ندارد و آمریکا و شرکای اروپایی آن به زور می خواهند تا سیاست های خود را پیش ببرند و این اوج دموکراسی و حقوق بشر است!

عطوان می افزاید:ساکنان غزه هرگز زیربار بازگشت تشکیلات خودگردان فاسد،شکست خورده، سرکوبگر و همسو با اشغالگران نخواهند رفت، به ویژه اینکه نیروهای امنیتی تشکیلات که بالغ بر ۶۰ هزار نفر می‌شود، در خدمت اشغالگران و حمایت از شهرک نشینان و جاسوسی ملت فلسطین در کرانه باختری و مخالف انواع مقاومت علیه اشغالگران است. در حالی که ساکنان کرانه باختری خواهان سرنگونی آن هستند، پس چگونه ساکنان غزه بپذیرند.؟

وی آورده است: اما گزینه های دیگر یعنی قیمومیت مصر یا بازگشت نیروهای بین المللی، هم خواب و خیالی بیش نیست و کسانی که به دنبال تصمیم گیری درباره آینده غزه هستند، بسیار نادان و ناآگاه هستند و اطلاعات آنها قدیمی است و از تغییرات حاصل شده نزد مردم غزه بی اطلاع هستند. بیش از هشتاد درصد از ساکنان غزه از آوارگان شهرها، روستاها و مناطق فلسطینی جنوب فلسطین هستند و هرگز به غیر از بازگشت و آزادسازی کامل فلسطین فکر نمی‌کنند. آنها به دنبال بازگشت به فلسطین تاریخی آزاد شده از یوغ اشغالگران و مردم غزه حامی گزینه مقاومت هستند.

311311