شهر خبر

نتانیاهو با طرح رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی مخالفت کرد

نتانیاهو با طرح رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی مخالفت کرد

ایسنا نوشت: نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی با طرح‌ رئیس ستاد ارتش این رژیم در رابطه با تداوم حملات زمینی به جنوب نوار غزه مخالفت کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش این رژیم ارزیابی‌ای را درخصوص وضعیت نوار غزه انجام داده و طرح‌هایی را برای تداوم حملات و عملیات زمینی در جنوب غزه ارائه داده است.

سایت عبری زبان «واللا» اعلام کرد که این طرح‌ها مربوط به توسعه عملیات زمینی در جنوب نوار غزه بوده است.

سایت واللا با این حال اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با توسعه عملیات زمینی در جنوب غزه در دوره کنونی مخالفت کرده است.

پیشتر شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرده بود که ارتش این رژیم تصمیم به گسترش حملات خود در شمال نوار غزه گرفته است و این امر در بسیاری از مناطق عملاً آغاز شده که ارتش از قبل، عملیاتی در آنجا نداشته است.

در این گزارش همچنین آمده است، ارتش رژیم اشغالگر به دنبال افزایش «دستاوردهای» خود در شمال نوار غزه است.

در همین رابطه، نیر دووری، خبرنگار نظامی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی تصریح کرد: عملیات نظامی ارتش در بیمارستان الشفاء و سایر بیمارستان‌های نوار غزه، نیروهای زیاد و منابع متعددی را به قیمت توقف پیشروی به سمت جنوب به کار گرفته است.

وی در ادامه افزود، براساس برآوردهای رژیم صهیونیستی، خرابی‌ها در شمال نوار غزه شامل حدود ۳۰۰ هزار خانه و آپارتمان است که حدود پنج سال زمان برای بازسازی احتیاج دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی به حملات هوایی و توپخانه‌ای خود به نوار غزه برای چهل و پنجمین روز ادامه می‌دهد و از هدف قرار دادن بیمارستان‌ها دست برنمی‌دارد. صهیونیست‌ها در بحبوحه درگیری‌های شدید با مقاومت همچنان برای نفوذ به چندین منطقه در غزه به ویژه محله الزیتون و اردوگاه جبالیا تقلا می‌کنند، اما مقاومت فلسطین به دفع حملات نیروهای اشغالگر در چندین منطقه در غزه و خنثی کردن تلاش خودروهای آن برای پیشروی ادامه داده و تلفاتی را در صفوف دشمن برجای گذاشته‌ است.

311311