شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#اسپورتیج

با کمتر از ۱ میلیارد اسپورتیج سوار شوید / لیست قیمت خودروهای وارداتی کره ای

اقتصاد با کمتر از ۱ میلیارد اسپورتیج سوار شوید / لیست قیمت خودروهای وارداتی کره ای

در این گزارش به بررسی قیمت جدید خودرو های کارکرده کره ای در بازار خودرو پرداختیم.

واردات خودرو به عنوان یکی از عوامل مهم در تجارت بین المللی و اقتصاد کشورها، اهمیت بسیاری دارد. با واردات خودرو، فناوری های جدید و پیشرفته به کشور وارد می شود که می تواند به توسعه صنعت خودروسازی داخلی کمک کند. همچنین، واردات خودروهای خارجی می تواند رقابت در بازار داخلی را تشدید کرده و صنعت خودروسازی را به سمت بهبود کیفیت و کاهش قیمت هدایت کند.

 بر اساس قیمت خودرو های وارداتی کارکرده کره ای در بازار، قیمت سانتافه کارکرده سال ۲۰۰۸ با ۲۹۰ کیلومتر کارکرد به یک میلیاردو۹۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت سوناتا کارکرده سال ۲۰۱۰ با ۶۸ هزارکارکرد نیز حوالی ۹۰۰ میلیون تومان ارزشگذاری شده است. قیمت  آزرا گرنجور دست دوم سال ۲۰۰۷ با ۱۸۰ هزارکارکرد نیز ۸۶۰ میلیون تومان است. همچنین برای خرید خودروی وارداتی دست دوم زیر یک میلیاردتومان از برند کیا می‌توانید به سراغ  اسپورتیج ۶ سیلندر سال ۲۰۱۰ بروید که با ۲۳۰ هزارکارکرد حوالی ۹۹۸ میلیون تومان ارزشگذاری شده است. قیمت هیوندای i۲۰ سال ۲۰۱۱ نیز ۷۷۰ میلیون تومان است که از خودروهای ارزان قیمت وارداتی بازار محسوب می‌شود.

Untitled-2

 زمانی که واردات خودرو به کشورمان آزاد بود و قیمت دلار سر به فلک نکشیده بود، خودروهای کره‌ای به لطف طراحی جذاب، کیفیت مناسب، آپشن‌های فراوان و البته نبود رقبای اروپایی و آمریکایی، بین خریداران ایرانی بسیار محبوب شدند. به همین دلیل، انواع مختلف خودروهای کره‌ای از هاچ‌بک‌های کوچک گرفته تا شاسی‌بلندهای بزرگی به‌صورت وارداتی راهی بازار شدند و حتی شرکت‌های سایپا و کرمان خودرو اقدام به مونتاژ برخی مدل‌های کره‌ای کردند. بعداً اما با ممنوعیت واردات خودرو و سخت‌تر شدن تحریم‌ها، پای کره‌ای‌ها از بازار کشورمان بریده شد ولی بااین‌وجود، به دلیل خوش‌نامی این خودروها در بازار ایران، خیلی‌ها حتی هنوز هم خرید یک مدل کره‌ای کارکرده را به خودروهای صفرکیلومتر چینی یا داخلی ترجیح می‌دهند.