شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#مسکن#چین#اقتصاد#چگونه#رونق#بازگشت؟

اقتصاد چین چگونه به رونق بازگشت؟

به گفته احمدیان، در سال ۲۰۲۲ شاهد مقداری توقف در اقتصاد چین به دلیل بحران مسکن بودیم اما  در ادامه، حمایت‌های دولت باعث شد تا به طور مجدد اقتصاد این کشور حرکت کند.

فردای اقتصاد: عضو تیم مدیریت دارایی گروه مالی کیان معتقد است، اقتصاد چین اثر مستقیمی در بازار کامادیتی‌ها دارد و در چند وقت اخیر بازارهای جهانی درگیر این موضوع بودند که آیا اقتصاد این کشور به سمت رکود و توقف می‌رود، اساسا این توقف چه اثراتی روی سایر بازارها خواهد داشت؟

محمد احمدیان با حضور در برنامه بورسان عنوان کرد: اقتصاد چین فرای انتظار پیش‌بینی‌ها ظاهر شد. ابتدای سال رشد اقتصادی ۵ درصدی مورد انتظار بود و اکنون این کشور در حال رسیدن به این تارگت است. تداوم رشد چین برای سال‌های آتی نیز دور از ذهن نیست.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۲۲ شاهد مقداری توقف در اقتصاد چین به دلیل بحران مسکن بودیم اما  در ادامه، حمایت‌های دولت باعث شد تا به طور مجدد اقتصاد این کشور حرکت کند.

در برنامه امروز بورسان، حسین صبوری کارخانه کارشناس مسائل اقتصادی به ارائه چشم‌انداز نرخ بهره در اقتصاد کشور پرداخت. در ادامه محمد احمدیان عضو تیم مدیریت دارایی گروه مالی کیان وضعیت بازارهای جهانی را بررسی کرد.