شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#آمریکا#کنگره آمریکا

کنگره بدنبال تصویب کمک‌های تکمیلی اوکراین و اسرائیل تا پایان سال ۲۰۲۳

کنگره بدنبال تصویب کمک‌های تکمیلی اوکراین و اسرائیل تا پایان سال ۲۰۲۳

ایرنا نوشت: شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» امروز (یکشنبه) به نقل از افرادی آگاه گزارش داد که رهبران کنگره آمریکا قصد دارند تا پایان سال میلادی بسته کمکی تکمیلی برای اوکراین و اسرائیل را تصویب کنند.

تارنمای شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی‌نیوز نوشت: به گفته منابعی از مجلس سنا، اگر کنگره آمریکا نتواند تا قبل از پایان سال [میلادی] این موضوع را عملی کند، شانس به نتیجه رسیدن کل طرح به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

بر اساس این گزارش، این برنامه‌ی زمانی بلندپروازانه به معنای دستیابی به توافقی است که بودجه درخواستی وزارت دفاع آمریکا برای کمک به مناطق درگیری را برآورده کند.

مجلس نمایندگان به رهبری جمهوری‌خواهان پیشتر طرحی برای کمک به رژیم صهیونیستی تصویب کرده بود اما این لایحه شامل کاهش شدید بودجه خدمات درآمد داخلی (IRS) و مستثنی کردن کمک‌های بشردوستانه است که کاخ سفید و دموکرات‌های سنا این دو موضوع را توجیه ناپذیر می‌دانند.

رهبران سنا اعم از جمهوری‌خواه و دموکرات، بر این باورند که به احتمال زیاد بهترین راه برای تدوین قانونی که امید به تصویب در هر دو مجلس و گرفتن امضای را به همراه داشته باشد، این است که [طرح] از مجلس سنا آغاز شود، جایی که فضا برای مذاکره دو حزبی وجود دارد.

رهبر اکثریت دموکرات‌های مجلس سنا به صراحت اعلام کرده است که تصویب کمک‌های تکمیلی در بازه زمانی بین روز شکرگزاری (۲۳ نوامبر برابر ۲ آذر) و کریسمس (۲۵ دسامبر برابر ۴ دی) اولویت اصلی او خواهد بود.

در حالی که رهبران سنا روند خود را پیش می‌برند، گروهی از جمهوری‌خواهان محافظه‌کار، رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا را تحت فشار قرار داده‌اند تا لایحه‌ تحت رهبری جمهوری‌خواهان را در مجلس به عنوان نقطه شروع مذاکرات دو مجلسی تصویب کند.

بر پایه این گزارش، جانسون هنوز اعلام نکرده است که چگونه می‌خواهد مذاکرات را مدیریت کند اما رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا که از حامیان جدی تامین مالی برای اوکراین و رژیم صهیونیستی است، به طور منظم با جانسون درباره کمک‌های تکمیلی در تماس بوده و او در مصاحبه‌های هفته گذشته مطرح کرد که انتظار دارد لایحه در سنا آغاز شود.

در همین حال، یکی از معاونان ارشد حزب جمهوری‌خواه مجلس سنا آمریکا نیز درباره اینکه لایحه‌ای که منشا آن مجلس نمایندگان باشد در نهایت به قانون تبدیل شود، ابراز تردید کرد.

310310