شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#کارگران#جدید#تعداد

هشدار درباره افزایش تعداد مهاجران / ۷ میلیون کارگر افغان در ایران؟

به ما میگفتند که شما جوانان دنبال کار سبک و نان سنگین هستید. ما در کشورمان آنقدر بیکار داریم، اما حاضر نیستند در دامداری و مزارع و... کار کنند. برای مثال طرف یک لیسانس که می‌گیرد حاضر نیست دیگر این مشاغل را قبول کند.

محمدرضا باهنر به باشگاه خبرنگاران گفت: مشکلی که وجود دارد این است که ما جمعیت را از نظر فرهنگی به گونه‌ای خاص تربیت کردیم ؛برای مثال الان بسیاری میگویند که افاغنه درحال ایجاد مشکل برای کشور ما هستند و ما هم این را قبول داریم مخصوصا اخیرا تعدادشان خیلی زیاد شده که من شخصا این را به مقامات امنیتی کشور هشدار میدهم که کنترل کنند، اما قبل از این جریانات باید گفت که ما حدود ۷ میلیون کارگر افغانستانی در کشورمان داریم اگر نظام تصمیم بگیرد که این افراد را از کشور خارج کند میدانید چه رخ می‌دهد؟ تمام مرغداری، کوره‌ها و حتی بنادر ما میخوابد، زیرا همه این‌ها را این افراد اداره می‌کنند.

این روزها وقتی در خیابان داد می‌زنید مهندس نصف آدم‌ها برمی‌گردند، بقیه هم که برنمی گردند دکتر هستند یعنی خدا را شکر همه در مملکت ما یا دکتر و یا مهندس هستند و میخواهند حتما در ادارات کارمند و رئیس شوند، مگر کشور ما چقدر رئیس و کارمند می‌خواهد؟ یک کارمند امروز بیست دقیقه کار می‌کند من گاهی وقت‌ها میگویم که کاش همان زمان هم کار نمیکرد تا کارهای مردم بهتر جلو رود.

ما عوض اینکه کشور را با ششصد هزار کارمند قوی اداره کنیم، داریم با ۶ میلیون کارمند ضعیف اداره می‌کنیم، البته اداره هم نمی‌کنیم.