شهر خبر

سن بازنشستگی افزایش یافت / جزئیات افزایش سن بازنشستگی برای گروه‌های مختلف

اقتصاد سن بازنشستگی افزایش یافت / جزئیات افزایش سن بازنشستگی برای گروه‌های مختلف

طبق مصوبه امروز نمایندگان مجلس، سن بازنشستگی افزایش خواهد یافت.

حقوق بازنشستگان به عنوان یک جزء مهم در سیستم حمایت اجتماعی، به افرادی که از دوران کاری خود بازنشسته شده‌اند، تعلق می‌گیرد. این حقوق شامل پرداخت مبالغ از سوی صندوق بازنشستگی و حقوق پس از کارکرد طی دوران کاری می‌شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از تصویب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در طول اجرای برنامه هفتم توسعه در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

همچنین نمایندگان مجلس در ادامه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه طی مصوبه‌ای به منظور کاهش ناترازی صندوق‌های بازنشستگی، سن بازنشستگی را برای گروه‌های مختلف افزایش دادند.

بر این اساس: ۱. بیمه پردازانی که ۲۸ تا ۳۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنها برای بازنشستگی اضافه نمی‌گردد.

۲. بیمه پردازانی که ۲۵ تا ۲۸ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی دو ماه اضافه می‌گردد.

۳‌. بیمه پردازانی که ۲۰ تا ۲۵ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی سه ماه اضافه می‌گردد.

۴. بیمه پردازانی که مطابق قوانین ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی چهارماه اضافه می‌گردد.

۵. بیمه پردازانی که مطابق قوانین تا ۱۰ سال سابقه خدمت دارند به سنوات اشتغال آنان به ازای هر سال تا زمان بازنشستگی پنج ماه اضافه می‌گردد.

تبصره -۱ اجرای تمام یا بخشی از احکام فوق الذکر مشروط بر آن است که سن بیمه شده در زمان بازنشستگی برای مردان از ۶۲ سال و برای زنان از ۵۵ سال بیشتر نباشد.

تبصره -۲ اصلاحات فوق در قوانین صندوقرهای بازنشستگی به استثنای صندوق هایی که حداقل سن بازنشستگی بیمه شدگان آنها از ارقام مذکور در تبصره (۱) بیشتر است به صورت دائمی اعمال می‌گردد.

تبصره -۳ ایثارگران و مشمولان قوانین سخت و زیان آور مشمول قوانین خاص خود هستند.