شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#حقوق بازنشستگان#افزایش حقوق

افزایش حقوق بازنشستگان کلید خورد / تصمیم نهایی مجلس برای افزایش حقوق بازنشستگان

اقتصاد افزایش حقوق بازنشستگان کلید خورد / تصمیم نهایی مجلس برای افزایش حقوق بازنشستگان

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از تصویب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در طول اجرای برنامه هفتم توسعه در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

حقوق بازنشستگان به عنوان یک جزء مهم در سیستم حمایت اجتماعی، به افرادی که از دوران کاری خود بازنشسته شده‌اند، تعلق می‌گیرد. این حقوق شامل پرداخت مبالغ از سوی صندوق بازنشستگی و حقوق پس از کارکرد طی دوران کاری می‌شود. در بسیاری از کشورها، حقوق بازنشستگان به شدت به این فردان کمک می‌کند تا روزگار پس از کارکردشان را به طرزی راحت‌تر بگذرانند، از جمله به دست آوردن مراقبت پزشکی و امکانات دیگری که به آن‌ها ارائه می‌شود. با این حال، در برخی موارد همچنان تلاش‌های بیشتری برای بهبود شرایط بازنشستگان انجام می‌شود، به ویژه در جوامعی که با فقر و از دست دادن حقوق کارگری مواجه هستند.

محمدرضا دشتی اردکانی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون تلفیق گفت: در این جلسه موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تامین اجتماعی تصویب شد.

وی توضیح داد: طبق این مصوبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف می‌شود با هماهنگی هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی بازنشستگان سازمان بازنشستگی موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را در برنامه هفتم عملیاتی کند.

به گفته دشتی اردکانی با این مصوبه حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغل همتراز تا پایان سال سوم اجرای برنامه هفتم توسعه می رسد.