شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#تعداد

کاهش عجیب تعداد معاملات مسکن / آخرین نرخ خرید خانه از شهرک راه آهن تا فرمانیه + جدول

اقتصاد کاهش عجیب تعداد معاملات مسکن / آخرین نرخ خرید خانه از شهرک راه آهن تا فرمانیه + جدول

بر اساس داده‌های بانک مرکزی موجود در گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران، تعداد معاملات نوسازهای تهران در سه سال اخیر روندی نزولی داشته است.

در چند ماه اخیر، تعداد معاملات مسکن به شدت کاهش یافته است. این روند در بسیاری از موارد به علت افزایش قیمت‌ مسکن، شرایط اقتصادی نامطلوب و کاهش توان خرید مردم است. همچنین، در برخی مناطق، از جمله شهرهای بزرگ، عدم تعادل بین عرضه و تقاضا نیز به عنوان دلیل دیگری برای کاهش تعداد معاملات مطرح می‌شود.

در سال ۱۴۰۰، ۱۸۰۵ معامله در بخش مسکن‌های نوساز تا ۵ سال صورت گرفته‌ و در سال ۱۴۰۱، ۱۵۵۱ فقره معامله نیز با سهم ۲۸ درصدی در این بخش انجام شده است.در مهر امسال نیز، ۸۶۰ معامله در بخش مسکن نوساز انجام شد که سهم ۲۷ درصدی از توزیع تعداد معاملات انجام شده مناطق مختلف تهران را به خود اختصاص داده است.

بررسی فایل‌های مشاوران ملکی نشان می‌دهد که بیشتر ملک‌های نوساز با قیمتی بالاتر از قیمت منطقه عرضه شده است چراکه تعداد فایل‌های قرمز(بالاتر از میانگین منطقه) بیشتر از فایل‌های سبز(پایین‌تر از میانگین منطقه) و مشکی( در محدوده میانگین) خودنمایی می‌کند.

آپارتمانی با ۱۱۸مترمربع زیربنا و نوساز در هروی، ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و در محله پاسداران نیز، واحدی ۱۲۰ متری و نوساز، ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در محله مطهری، برای واحدی ۱۲۷ متری و نوساز، ۱۵ میلیارد تومان و در محله طرشت برای واحدی ۹۱ متری و یک سال ساخت، ۱۰ میلیارد و ۱۰ میلیون تومان پیشنهاد شده است.

قیمت-مسکن