شهر خبر

سمپاشی‌هایی‌که علیه من شده و نمونه‌هایی از خدمات دوران سازندگی را نوشتند/ انتقاد از دوم‌خردادی‌ها در تریبون نماز جمعه/ بازخوانی خاطرات آیت‌الله هاشمی

سمپاشی‌هایی‌که علیه من شده و نمونه‌هایی از خدمات دوران سازندگی را نوشتند/ انتقاد از دوم‌خردادی‌ها در تریبون نماز جمعه/ بازخوانی خاطرات آیت‌الله هاشمی

آیت الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ ۲۷ آبان ۷۹ در مورد تریبون نماز جمعه و انتقادات به دوم خردادی‌ها نوشته‌است.

متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

در منزل بودم. پیش از ظهر، همشیره طیبه، همراه جمعی از بستگان آمدند. برای برگزاری مراسم همشیره فاطمه، عازم نوق‌اند. طیبه که همراه فاطمه بوده، دقیقاً ماجرای وفات ایشان را تعریف کرد. نزدیک به همان است که در صفحه قبل نوشته‌ام. ظهر هم بچه‌ها جمع بودند و عصر هم جمعی دیگر از بستگان برای تسلیت آمدند. بیشتر وقت را به مطالعه سر کردم. سناریوی فیلم ایرباس را تا آخر خواندم؛ مجموعاً خوب است. تذکراتی هم نوشتم.

محسن، کتاب «نقد ناتمام» را که اخیراً منتشر شده آورد؛ آقای حبیب‌الله حمیدی، در دفاع از من نسبت به سمپاشی‌هایی‌که علیه من شده و نیز نمونه‌هایی از خدمات دوران سازندگی را نوشته است؛ خوب است. همچنین بخشی از پیش‌نویس کتاب دیگری را آورد که به اسم «مصاحبه غیابی» نوشته شده و مطالبی‌که می‌خواسته بنویسد، به صورت سؤال و جواب نوشته که گویا از من پرسیده و جواب دریافت‌کرده؛ مُحسناتی دارد، ولی اطلاعات‌شان ضعیف بوده و خوب از آب درنیامده است.‌ تذکرات زیادی دادم.

در نمازجمعه‌های امروز، انتقادات زیادی از وضع فرهنگی و اقتصادی و سیاسی دولت و دوم‌خردادی‌ها بود و بعضی‌ها هم از موضع آقای [سیدمحمد] خاتمی [رئیس‌جمهور] در اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامی، تمجید کرده‌اند که شبیه به موضع رهبری است. خیلی‌ها هم از عملکرد بیانیه کنفرانس انتقاد کرده‌اند. تعدادی از رسانه‌های عربی و پاکستان هم انتقاد کرده‌اند و چون در روزهای اخیر، تعداد شهدای [انتفاضه] فلسطین، زیادتر شده، انتقادها هم تُندتر شده است.

در آمریکا، بحران [نتیجه] انتخابات ادامه دارد. دادگاه عالی، برخلاف ‌نظر بوش، اجازه ادامه شمارش دستی آرای فلوریدا را داده است. دموکرات‌ها امید دارند، با شمارش مناطقی که طرفدار زیادی دارند، فاصله را که حدود ۳۰۰ رأی است، کم کنند.

۲۱۹۲۱۹