شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#آلمان

اردوغان: امیدوارم تمام یهودیان جهان از شر نتانیاهو خلاص شوند

اردوغان: امیدوارم تمام یهودیان جهان از شر نتانیاهو خلاص شوند

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهوری ترکیه با بیان اینکه مدارک کافی برای محاکمه رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین‌المللی وجود دارد، از آلمان خواست تا برای آزادسازی اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی مداخله کند.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که اگر آلمان برای آزادسازی ۱۰ هزار اسیر فلسطینی که در بند رژیم صهیونیستی هستند، میانجی‌گری کند، آنکارا هم به نوبه خود برای آزادسازی اسرای اسرائیلی در اختیار حماس تلاش خواهد کرد.

او گفت که در سفر خود به آلمان شاهد بوده که کشورهای غربی در پیروی از «آرمان‌های امپریالیستی صلیبی» متحد هستند و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نیز همین طرز فکر را دارد.

رئیس‌جمهوری ترکیه در ادامه اظهار کرد که موضع‌گیری آلمان در مناقشه غزه مشابه موضعی است که این کشور در جنگ اوکراین اتخاذ کرد؛ بدین ترتیب که برلین اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی را تحت پوشش «دفاع از خود» مشروع می‌داند، اما در مورد مقاومت فلسطین در برابر حملات رژیم اشغالگر چنین نظری ندارد.

وی افزود: به اولاف شولتس گفتم که از عدم شرکت آلمان در رأی‌گیری بر سر تصویب قطعنامه سازمان ملل درباره جنگ غزه ناراحت شدم.

او در ادامه با تکرار دوباره این گزاره که «اسرائیل یک دولت تروریستی است» گفت: کار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل تمام است. امیدوارم اسرائیل و تمام یهودیان جهان از شر او خلاص شوند.

اردوغان همچنین با تأکید بر ضروری بودن برقراری آتش‌بس فوری در جنگ غزه، گفت: هدف ما از آتش‌بس، صلح پایدار است. ما همچنین قصد داریم از اسرائیل برای خساراتی که وارد کرده (برای فلسطین) غرامت بگیریم.

او همچنین گفت که ترکیه قصد دارد زیرساخت‌های آسیب‌دیده در غزه را بازسازی کند، از جمله ساختمان‌هایی که بر اثر بمباران‌های رژیم صهیونیستی تخریب شده است.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را به مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

تجاوزات رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) در حال وارد چهل و سومین روز خود شد که نهادهای بین‌المللی نسبت به وقوع یک بحران انسانی در نوار غزه هشدار می‌دهند، اما نیروهای اشغالگر بی‌توجه به این هشدارها همچنان بیمارستان‌ها را هدف قرار داده و آنها را با تانک محاصره کرده‌اند.

بر اساس تازه‌ترین داده‌ها و برآوردها، در جنگ غزه تاکنون ۱۵ هزار و ۲۷۱ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که از جمله آن‌ها ۶۴۰۳ کودک و ۳۵۶۱ زن هستند. همچنین بیش از ۳۲ هزار و ۳۱۰ تن نیز زخمی شده‌اند که ده‌ها تن از آن‌ها وضعیت وخیمی دارند و خدمات پزشکی لازم را دریافت نمی‌کنند.

310310