شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#دولت بایدن#بابت#غزه

مخالفت‌های جدی داخلی در دولت بایدن بابت حملات رژیم صهیونیستی به غزه

مخالفت‌های جدی داخلی در دولت بایدن بابت حملات رژیم صهیونیستی به غزه

ایسنا نوشت: بایدن بابت حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه با فشارهای رو به رشد داخلی روبروست.

افزایش تلفات غیرنظامیان و شرایط بد انسانی در غزه باعث هشدار متحدان عربی آمریکا شده اما مخالفت‌های داخلی از بایدن بابت وضعیت غزه و حملات رژیم صهیونیستی هم شدت گرفته است.

"آرون دیوید میلر" مشاور روابط «عرب-اسرائیل» در ۲۵ سال فعالیتش در وزارت خارجه آمریکا گفت: من از شدت این وضیعت در غزه و حملات در این منطقه مبهوت مانده‌ام. من هرگز چیزی شبیه به این ندیده بودم.

یک نامه سرگشاده نیز در آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا منشتر شده و یکی دیگر هم توسط کارمندان کاخ سفید و آژانس‌های دولتی آمریکا منتشر شده است.

در برخی از این نامه‌ها و یادداشت‌های انتقادی، زبان نویسندگان تند و بازتابی از لفاظی‌های فعالان سیاسی جوان است.

به گفته "جینا آبرکرومبی-وینستنلی"، دیپلمات سابق آمریکایی که اکنون رئیس شورای سیاستگذاری خاورمیانه است، «اوضاع غزه یک ناامیدی در دولت آمریکاست. حمایت دولت از عملیات نظامی اسرائیل موضع یکجانبه دولت را نشان می‌دهد.»

به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی، یکی از امضا کنندگان نامه اعتراضی به بایدن "گوون شرودر" است که در جریان انتخابات ۲۰۲۰ از اعضای تیم دیجیتال بایدن بود.

او گفته که واکنش نامناسب رژیم صهیونیستی در غزه نشان داد که جان فلسطینی‌ها کمتر از جان متحدان اسرائیلی آمریکاست.

وی افزود:‌ از اینکه بایدن انتخاب شد، شرمسار نیستم اما من هر روز با این مساله دست و پنجه نرم می‌کنم که آیا این دولتی است که من برای انتخاب شدنش سخت تلاش کردم؟

هنوز مشخص نیست که این مسائل و این اختلاف نظرها چطور در کاندیداتوری بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ تاثیر می‌گذارد.

310310