شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#کنگره آمریکا#قبال#غزه

تغییر موضع یهودیان کنگره در قبال جنگ غزه

تغییر موضع یهودیان کنگره در قبال جنگ غزه

ایرنا نوشت: درحالیکه نگرانی‌های بین‌المللی از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه افزایش یافت، به نظر می‌رسد مواضع یهودیان کنگره آمریکا نیز در قبال جنگ این رژیم علیه فلسطینی‌ها درحال تغییر است.

خبرگزاری جوئیش تلگرافیک گزارش داد که در عرض دو روز یک قانونگذار آمریکایی به اولین عضو یهودی کنگره تبدیل شد که خواستار پیوستن رژیم صهیونیستی به آتش بس است. یک قانونگذار یهودی دیگر نیز آمار تلفات فلسطینی‌ها را غیرقابل قبول خواند.

درحالیکه جنگ وارد ششمین هفته خود می‌شود آمار تلفات فلسطینی‌ها افزایش می‌یابد و بحران انسانی در غزه تشدید می‌شود. ابراز نارضایتی از جانب سناتور جان اوسوف از جورجیا و بکا بالینت و دین فیلیپس دو عضو مجلس نمایندگان آمریکا نشان می‌دهد که دیوار حمایت از رژیم صهیونیستی در حال فرو ریختن است.

آنها نسبت به کشتار فلسطینی‌ها متعاقب حمله طوفان الاقصی که در آن بیش از ۱۱ هزار فلسطینی جان خود را از دست دادند، ابراز نگرانی کردند. روز پنچشنبه بالینت به اولین یهودی عضو کنگره تبدیل شد که خواستار آتش بس در غزه است.

وی در یادداشتی در یک وبسایت مرتبط به ایالت ورمونت، نوشت: آنچه در حال حاضر لازم است، توقف فوری خشونت است تا اجازه یک آتش بس مذاکره شده را بدهد. توافقی که اجازه دسترسی حیاتی به کمک بشردوستانه و حرکت به سمت مذاکره یک صلح پایدار و ماندنی را بدهد.

الکساندر اوکازیو کورتس عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به سرعت از صحبت‌های بالینت حمایت کرد.

از سوی دیگر، اوسوف در صحن مجلس سنای آمریکا گفت: محرومیت کلی میلیون‌ها غیرنظامی بی‌گناه برای رسیدن اسرائیل به اهداف خود یا در راستای منافع ملی امریکا غیرضروری است و در جایی که امریکا به تامین بودجه تسلیحاتی و حمایت از این تلاش‌ها متعهد می‌شود، ما باید از اصول و منافع خود حفاظت کنیم.

روز جمعه فیلیپس نیز اعلام کرد که واکنش اسرائیل به حمله ۷ اکتبر تلفات غیرقابل قبولی بر فلسطینی‌ها وارد آورده است. او به‌ ویژه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد که سیاست‌های «سرکوب و شهرک‌سازی غیرقانونی در سرزمین‌های فلسطینی» را «تشدید» کرده است. این قانونگذار یهودی آمریکایی گفت که اسرائیلی‌ها باید به زودی انتخابات برگزار کنند چرا که نتانیاهو در داخل نیز از محبوبیت پایینی برخوردار است.

تاکنون تنها دموکرات یهودی که به شدت از واکنش اسرائیل انتقاد کرده است برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت بوده است.

تغییرات در مواضع قانونگذاران یهودی در بحبوحه افزایش نگرانی عمومی در داخل و نزدیک به دولت امریکا صورت می‌گیرد. نیویورک تایمز هفته گذشته گزارش داد که صدها تن از کارکنان دولت بایدن بیانیه‌هایی را امضا کردند که در آن از مدیریت دولت او در جنگ علیه غزه انتقاد کرده و از او خواستند تا برای حمایت از فلسطینی‌ها اقدامات بیشتری انجام دهد.

311311