شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آیت الله#آیت الله هاشمی#فلسطین#آبان

تهدید به قتل عام ۲۰ هزار فلسطینی از سوی اسرائیل /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی

تهدید به قتل عام ۲۰ هزار فلسطینی از سوی اسرائیل /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی

هاشمی‌رفسنجانی بیست و ششم آبان ۱۳۷۹ از بیانیه اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامی و تداوم وضعیت بحرانی در فلسطین می گوید.

گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در بیست و ششم آبان ماه سال ۱۳۷۹ آمده است؛

کم‌وبیش انتقاد از بیانیه [اجلاس سران سازمان] کنفرانس اسلامی قطر شروع شده؛ به‌خاطر اینکه تصمیم جدی عملی نگرفته‌اند و بیشتر توصیه و موعظه است و پیشنهاد کرده‌اند که روابط کشورهای اسلامی با اسرائیل متوقف شود، یا تنزل یابد که کشورهایی مثل ترکیه، اندونزی، مصر و اردن مخالف‌اند. دولت خودگردان فلسطین گفته است، بدون تشکیل دولت مستقل فلسطین، به مرکزیت بیت‌المقدس، آرامش برقرار نخواهد شد. [ایهود] باراک [نخست‌وزیر اسرائیل]، اعلان‌ کرده‌ که تصمیم دارد، با فلسطینی‌ها برخورد شدید کند. می‌گوید، اگر لازم باشد ۲۰ هزار نفر را قتل‌عام خواهد کرد و اموال دولت خودگردان را مصادره می‌کنند.

گفته می‌شود که برنده کنفرانس [اسلامی]، عراق بوده که خواسته تحریم‌ها ملغی شود و سران عراق هم مواضع تُند و انقلابی در مورد مسئله فلسطین ابراز کرده‌اند. بمباران گاه‌به‌گاه عراق توسط آمریکا و انگلیس ادامه دارد؛ به بهانه تحرکات ضدهوایی عراق و اتحادیه اروپا پذیرفته است که بهای نفت عراق را به جای دلار، با یورو بپردازند. با حکم دادگاه آمریکا، مسئله انتخابات [ریاست‌جمهوری] آمریکا پیچیده‌تر شده است.

تا عصر در دفتر کوشک کارکردم و استفاده از استخر و سونا. برای مراسم همشیره مرحومه حاجیه فاطمه، ساعت سه‌ونیم بعدازظهر، به مسجد ارک رفتم. جمعیت قابل‌توجهی ‌آمدند. مرتب شبستان پُر و خالی می‌شد. آقای [سیدرضا] اکرمی‌سمنانی، منبر رفت. برای نماز مغرب و عشا به دفترم رفتم و سپس به خانه آمدم.

۲۷۲۱۸