شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#ایران#صادرات#این#محصول#اول

ایران در صادرات این محصول اول شد

همشهری: تازه‌ترین آمار سازمان جهانی خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) نشان می‌دهد میزان تولید محصولات لبنی برمبنای تولید شیر در ایران درامسال میلادی به ۷میلیون‌و۹۰۰هزار تن خواهد رسید که این میزان نسبت به سال قبل نزدیک به یک درصد رشد نشان می‌دهد.

با این حال ارزش کل محصولات صادراتی ایران طبق برآوردهای فائو به یک‌میلیون‌و۸۵۲هزار تن خواهد رسید که این بالاترین میزان صادرات در کل آسیاست و نشان می‌دهد میزان صادرات محصولات لبنی ایران نسبت به سال گذشته میلادی ۱۶.۵درصد و نسبت به سال۲۰۲۱ بالغ بر ۶۵.۴درصد افزایش داشته است. ایران همچنین پنجمین تولیدکننده بزرگ محصولات لبنی در آسیاست. پیش‌بینی می‌شود تجارت جهانی محصولات لبنی سال۲۰۲۳ به ۸۴میلیون تن برسد که یک درصد نسبت به سال۲۰۲۲ کاهش داشته است.

قاره اروپا با در اختیار داشتن ۴۰درصد صادرات جهانی بزرگ‌ترین صادرکننده محصولات لبنی در جهان است و بعد از آن قاره اقیانوسیه با ۲۶.۶درصد از سهم جهانی در رتبه دوم قرار دارد.

قاره آسیا با ۸.۵میلیون تن صادرات، ۱۰.۲درصد از سهم صادرات جهانی لبنیات را به‌خود اختصاص داده است. با وجود این میزان صادرات قاره آسیا همچنین با ۴۷.۷میلیون تن بزرگ‌ترین واردکننده لبنیات در جهان است که ۵۶درصد از سهم واردات جهانی را به‌خود اختصاص داده است.