شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#بورس

ریسک گرانی نرخ خوراک از بورس کم شد / همسوی مجلس با سیاست های بورسی

بورس، بانک و بیمه ریسک گرانی نرخ خوراک از بورس کم شد / همسوی مجلس با سیاست های بورسی

محسن علیزاده، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس با اشاره به این‌که طبق وعده‌های پیشین وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس، بحث تجدید ارزیابی اجباری شرکت‌های بورسی در بودجه ۱۴۰۳ بررسی می‌شود، گفت: موضوع تجدید ارزیابی دارایی‌ها محرک خوبی برای بازار سرمایه خواهد بود.

 بازار سهام یکی از مهم‌ترین بازارهای مالی دنیاست. در این بازار سهام شرکت‌های بزرگ به فروش می‌رسند. خرید و فروش سهام به افراد اجازه می‌دهد تا در رشد اقتصادی کشورها سهیم باشند و در صورت موفقیت شرکت‌ها، سود خوبی کسب کنند. 

هدف اصلی سرمایه‌گذاران در بازار سهام، خرید سهام با قیمت پایین و فروش آن با قیمت بالاتر برای کسب سود است. با این حال، ریسک بازار سهام و نوسانات قیمت‌ها باعث می‌شود تا سود و زیان در این بازار متغیر باشد.

محسن علیزاده گفت: مجلس برای موضوعاتی که تاثیرگذاری زیادی در بازار سرمایه داشته و بتواند همراهی بیشتری با سیاست‌های بازار داشته باشد، تلاش خواهد کرد.

محسن علیزاده، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس  با اشاره به این‌که طبق وعده‌های پیشین وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس، بحث تجدید ارزیابی اجباری شرکت‌های بورسی در بودجه ۱۴۰۳ بررسی می‌شود، گفت: موضوع تجدید ارزیابی دارایی‌ها محرک خوبی برای بازار سرمایه خواهد بود.

وی افزود: با این اتفاق، در راستای در برنامه هفتم توسعه شرکت‌ها شفاف‎تر می‌شوند و انتظار می‌رود در بودجه ۱۴۰۳ هم به آن پرداخته شود.

علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه با پیشنهادی که در کمیسیون تلفیق آورده شده بود تنها، شرکت‌های دولتی را ملزم به تجدید ارزیابی می‌کرد، اما در مجلس به دنبال این هستیم که تمام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار بتوانند حداقل هر سه سال یکبار تجدید ارزیابی اجباری شوند که این محرک خوبی برای بازار سرمایه است.

وی در ادامه اظهار داشت: موضوع دیگر برای حمایت از بازار سرمایه این است که حامل‌های انرژی یک نرخ ثابت داشته باشند و نرخ خوراک صنایع پتروشیمی را بتوانیم براساس انتظار بازار سرمایه مشخص و به صورت ثابت داشته باشیم.

به گفته عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس؛ به طور کلی، مجلس برای موضوعاتی که تاثیرگذاری زیادی در بازار سرمایه داشته و بتواند همراهی بیشتری با سیاست‌های بازار داشته باشد، تلاش خواهد کرد.