شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#مجلس

بررسی طرحی برای جلوگیری از آزادسازی پول به نفع ایران در مجلس آمریکا

رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا، روز پنج‌شنبه در گفتگو با شبکه خبری فاکس، از سیاست «مماشات جو بایدن با جمهوری اسلامی ایران» انتقاد کرد. اسکالیس اعلام کرد که مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی طرحی برای جلوگیری از آزادسازی پول به نفع ایران است. او گفت که این طرح بلافاصله پس از عید شکرگزاری به مجلس ارائه خواهد شد.

بررسی طرحی برای جلوگیری از آزادسازی پول به نفع ایران در مجلس آمریکا
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۶ ۱۲:۴۷:۱۹
اعتمادآنلاین |

انتخاب نوشت: رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا، روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس، از سیاست «مماشات جو بایدن با جمهوری اسلامی ایران» انتقاد کرد.

استیو اسکالیس گفت که دولت بایدن در حال «آزادسازی میلیاردها دلار به نفع جمهوری اسلامی و کاهش تحریم‌ها بر صادرات نفت ایران» است. او این سیاست را «خطرناک» و «مغایر با منافع آمریکا» دانست.

رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «چه کسی به حماس کمک مالی می‌کند؟ جمهوری اسلامی. و با این حال، جو بایدن می‌خواهد شش میلیارد دلار آزاد کند تا در مبادله گروگان‌ها به ایران بدهد.»

اسکالیس همچنین از «چشم‌پوشی دولت بایدن از اقدامات ایران»، از جمله حمله به اسرائیل و حمله به نیروهای آمریکایی در خاورمیانه، ابراز نگرانی کرد.

اسکالیس اعلام کرد که مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی طرحی برای جلوگیری از آزادسازی پول به نفع ایران است. او گفت که این طرح بلافاصله پس از عید شکرگزاری به مجلس ارائه خواهد شد.

دولت بایدن روز سه‌شنبه ۲۳ آبان، معافیت تحریم‌های عراق برای پرداخت بدهی به ایران را برای ۱۲۰ روز دیگر تمدید کرد. این معافیت به دولت عراق اجازه می‌دهد تا بخشی از بدهی خود به ایران را به حسابی در عمان واریز کند.

در حال حاضر حدود ۱۰ میلیارد دلار در حسابی به نام ایران در بانک عراقی موجود است. این پول برای خرید گاز طبیعی و برق از ایران استفاده شده است.

آخرین بار دولت بایدن در اواخر تیر ماه سال جاری به مدت ۱۲۰ روز آن را تمدید کرد. آن زمان نزدیک به ۳ میلیارد دلار توسط بانکهای کارگزار اروپایی مختلف به حسابی به نام ایران در عمان واریز منتقل شد.

دولت بایدن شرط کرده است که این پول مصرف محدود دارد: خرید اقلام انساندوستانه برای مردم ایران و کالاهایی که شامل تحریم نمی شوند. این بار نیز چنین خواهد بود زیرا اصولاً سیاست آمریکا در این زمینه است.