شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشتریان

هنوز مشتریان طلا میلی به خرید ندارند / رکود در بازار همچنان ادامه دارد

طلا و ارز هنوز مشتریان طلا میلی به خرید ندارند / رکود در بازار همچنان ادامه دارد

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بازار طلای کشور کاهش تقاضا دارد باید بسترها فراهم شود و شرایط اقتصادی طوری شود که مردم برای سرمایه گذاری به بازار مصنوعات طلا و سکه ورود کنند.

 

طلا فلزی با ارزش و گران‌قیمت است که از قدیم‌الایام به عنوان پول و کالای باارزش تجاری مورد استفاده بوده است. طلا به علت زیبایی و برتری‌های ذاتی‌اش مورد توجه و محبوبیت زیادی قرار داشته است. از ویژگی‌های منحصر به فرد طلا می‌توان به مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی، زودچکده نبودن و برتری مکانیکی بالا اشاره کرد. همچنین طلا به خاطر زیبایی و درخشش طبیعی‌اش برای ساخت جواهرات و صنایع دستی مناسب است. 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران کاهش تقاضا و نرخ ارز را عامل اصلی حرکت نزولی قیمت طلا و سکه بر خلاف رشد انس جهانی عنوان کرد.

بازار این هفته طلا و سکه تحت تاثیر کاهش نرخ ارز حرکت نزولی داشت، بر این اساس قیمت سکه تمام که در شروع هفته ۲۹ میلیون و۳۰ هزار تومان بود در آخرین روز معاملاتی هفته به ۲۸ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان رسید که کاهش ۱۴۰ هزار تومانی دارد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در محدوده ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در نوسان بود بود و در پایان این هفته با قیمت ۲ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۶۰۰ تومان در هر گرم رسید.

هر مثقال طلا هم ۱۰ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان شد که نشان می‌دهد طلای آب شده هم نوسان آنچنانی نداشته است و تقریبا در طول ثبات داشته است.

اما یک موضوع مهم در بازار طلا همچنان کاهش تقاضاست به نظر می رسد طلا دیگر جذابیت لازم برای سرمایه گذاری را ندارد.

نادربذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به رشد ۱۴ دلاری انس جهانی در طول این هفته گفت: وضعیت بازار طلا همچنان با کاهش تقاضا روبه رو است این علت همراه با کاهش نرخ ارز باعث شد در طول هفته قیمت طلا و سکه کاهشی شود.

وی با تاکید بر این اینکه کاهش تقاضا در بازار ادامه دارد تصریح کرد: شرایط اقتصاد دچار رکود چشمگیری است در طول سال های گذشته رکود این چنینی در بازار نداشتیم، از ابتدای سال این رکود بوده و تشدید شده است. البته شرایط به گونه ای نیست که اصلا داد و ستد نباشد اما وضعیت باید به حالت استداندارهای تقاضا بازگردد اگر از نظر اقتصادی مردم شرایط خوبی داشته باشند بازار شرایط بهتری خواهند داشت.

بذرافشان افزود: بازار طلای کشور کاهش تقاضا دارد باید بسترها فراهم شود و شرایط اقتصادی طوری شود که مردم برای سرمایه گذاری به بازار مصنوعات طلا و سکه ورود کنند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین درباره آینده قیمت‌ها گفت: پیش بینی می شود فعلا قیمت ها ثبات نسبی را طی کند در طی سه روز گذشته نوسان چشمگیری در بازار نبوده است و این شرایط ادامه خواهد داشت.