شهر خبر

سمیه محمودی نماینده شهرضا در مجلس:

شنیده‌ایم که دولت نیاز دارد ۷۰ درصد کرسی مجلس را داشته باشد؛ به من گفتند سوال از وزیر کشور را پس بگیر تا تایید صلاحیت شوی!

نماینده ردصلاحیت شده شهرضا می‌گوید: دولت می‌خواهد انتخابات را مدیریت کند. مدیریت دیگر بیش از این نمی‌شود. ما از زبان خودشان در جاهای مختلف و توسط واسطه‌ها شنیده‌ایم که دولت نیاز دارد ۷۰ درصد کرسی مجلس را داشته باشد.

شنیده‌ایم که دولت نیاز دارد ۷۰ درصد کرسی مجلس را داشته باشد؛ به من گفتند سوال از وزیر کشور را پس بگیر تا تایید صلاحیت شوی!
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۶ ۰۸:۱۶:۵۰
اعتمادآنلاین |

پس لرزه‌های رد صلاحیت توسط هیأت اجرایی وزارت کشور ادامه دارد و نمایندگان رد صلاحیت شده همچنان بر مدیریت انتخابات توسط دولت تاکید می‌کنند. در این میان، احمد وحیدی، وزیر کشور اخیر در نشستی خطاب به نمایندگان مجلس گفته است: «مراقب باشند فضای انتقادی به فضای انتخاباتی وصل نشود که این کار ممکن است به مشارکت آسیب بزند.»

این اظهارات با واکنش‌هایی از سوی نمایندگان همراه شد چنانچه، جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت  با اشاره به اختلاف اخیر دولت و مجلس گفت: «در بعضی جاها هیئت اجرایی، کار هیئت نظارت را انجام داده و احراز صلاحیت کرده و به شخصی که رد صلاحیت شده اعلام کرده‌اند، مراجع چندگانه نظری نسبت به شما نداشته‌اند ولی ما به این نتیجه رسیدیم که شما در عزل و نصب‌ها دخالت کرده‌اید، در صورتی‌که تشخیص این کار بر عهده هیئت اجرایی نیست و برعهده هیئت نظارت است که خودش زیرمجموعه شورای نگهبان است. این‌جا میان دوستان محل اختلاف است.»

سمیه محمودی، نماینده مردم شهررضا و دهاقان، که از چهره‌های رد صلاحیت شده توسط هیأت اجرایی است نیز در گفتگویی تاکید می کند: «این حجم از رد صلاحیت‌ها اولین بار است که توسط هیئت اجرایی یا همان دولت انجام گرفته است. این اظهار نظر آقای وحیدی کاملا اشتباه است و اگر این‌ها واقعا مشارکت مردم را می‌خواستند این کار را انجام نمی‌دادند.»

وی همچنین می گوید: «دولت می‌خواهد انتخابات را مدیریت کند. مدیریت دیگر بیش از این نمی‌شود. ما از زبان خودشان در جاهای مختلف و توسط واسطه‌ها شنیده‌ایم که دولت نیاز دارد ۷۰ درصد کرسی مجلس را داشته باشد.»

به گزارش خبرآنلاین بخش هایی از گفت و گوی محمودی را در ادامه می خوانید: